Nej dette er netop ikke ukristeligt -
kristendommen er født tænkende
Affødt af skænderier og hidsige debatter mellem forskellige kristne fx mellem Peter og Paulus.
Og ingen skændes mere med folk end Jesus eller er i fjendtlige angreb på bestemte grupper.
Alle skal komme til orde siger Paulus. Vi kan frit og frimodigt nu tale om det religiøse. Have en debat herom.
Kristendommen er ikke falsk fromhed og ydmyghed men engagement - stor lidenskabelig passioneret engagement. For alt i verden er kristendom med Paulus at vi alle skal kunne komme til orde. Vi har jo fri taleret overfor Gud.
Alle undersøgelser viser at dette er det sundeste, meget sundere end den autoritære opdragelse og kultur.
Demokratiet (Paulus er med i en demokrati kanon) bygger på at alle mennesker skal kunne tage ordet og komme til orde. Bygger på at vi kan være rygende uenige.
Iøvrigt er det jo mig der er åben og samtalende og videnskabelig orienteret og Tikka der kommer med sin autoritære dogmatiske fundamentalistiske ideer om virkeligheden:
"Det er ordet /sproget der skaber vores fælles og egen virkelighed."Læs selv vores debat og du vil opdage hvor videnskabelig undersøgende nysgerrig jeg er på at forstå virkeligheden og hvordan Tikka aggressivt bombastisk afslutter den gode debat på følgende vis hvor der ikke er mere at snakke om fordi hun lige har smidt SANDHEDEN i hovedet på mig, som her:
"Det er ordet /sproget der skaber vores fælles og egen virkelighed."Det gør hun også når vi drøfter Paulus.
Bom Bom Bom - hun smider de samme citater i hovedet på mig og nægter at ville fx læse 1 Kor 2 og 2 Kor 3 og andre kapitler der viser at hun simpelthen misforstår Paulus når hun henter sætninger ud af kontekst og bogstaveligt overtyder og overlæser disse sætninger med betydninger de slet ikke har hvis man interesserede sig for og læste Paulus dybere - hvor alle kapitler skal læses og ikke kun få skriftsteder hives ud af sammenhængen. Det er den manglende åbenhed og nysgerrighed hos Tikka der virker skørt - som også Jørgen Jehova.
For begge gælder at kristendommen simpelthen er lige med at tro på Bibelen og ikke Gud fordi Gud findes kun i Bibelen som afledte af læsning forestillinger. Altså kristendommen er de bibelkonkordantiske mentale trosforestillinger der opstår når vi læser Bibelen forfra og bagfra. Dette skaber det Tikka kalder en virkelig virkelighed der er vidunderligt lige indtil man opdager at det er hjernespind (hvilket det jo også er - Bibelfundamentalisme er og bliver hjernespind - men nu kommer det skøre helt skøre: det er også det der er kristendom - sådan er kristne menneskers trosliv og SPIRITUALITET hævder hun.
Mange kærlige hilsner HansKrist
PS:
Arne:
Hanskrist, jeg har skimmet dit indlæg, og jeg ser, at det har to sider: En hvor du begejstret skriver om din kristendom - og fra mig fuld respekt for dét.
Men den anden side er et et nærmest fjendtligt angreb på en anden debattørs kristendom.
På en anden debattørs kristendom????
Der er sørme en grund til at Tikka er anonym.
Tikka vil fortælle os andre hvad kristendommen er, fx Bibelfundamentalistisk kristendom og dette skaber en virkelig virkelighed der er lige med hjernespind.
Hun har iøvrigt som dig selv Arne skrevet i højt humør med dig at hun sørme ikke er kristen.
Så at sige jeg angriber Tikka's kristendom kan man ikke, da hun ikke har nogen kristendom hun vil stå inde for og forsvare.
Kun vil hun fortælle os andre hvor latterligt hjernespinds agtigt kristendommen og Paulus og Jesus var.
Tikka manipulerer med os og kun i glimt kan vi se hvad hun selv står for. Men som hun siger det kommer ikke os ved hvad hun mener personligt.
Og deri adskiller hun sig fra dig Arne og fra mig, for os er det vigtigste at vi giver udtryk for vores personlige ståsted.
Igen få gange i glimt åbner Tikka op for personlig stillingtagen men i sekundet efter løber hun fra dette igen og spreder røgslør.
Så der er en grund til at hun er anonym, hun vil ikke være ved sig selv.
Lige modsat dig Arne og jeg - vi troede det var det modsatte det gjaldt om, eller ihvertfald for os er det helt naturligt at vi er os selv og kun os selv.
Husk Tikka påstår at du Arne ikke er Arne altså den du giver dig ud for at være og det samme med HansKrist. Tikka hævder at det er mig der er Arne og altså skriver dine indlæg og at jeg slet ikke er HansKrist der bor i Nørresundby og har sommerhus i Rødhus og ser ud som på de billeder jeg har vist jer af mig selv. Hele Trosfrihed er et stunt jeg har lavet.
Det sjove er at hun vil besøge mig og vil ringe til mig og endda har ringet til mig.
Men hvem fanden er det hun ringer til når jeg ikke er den Hans-Kristian Hindkjær der bor i Nørresundby og har sommerhus i Rødhus??
Hun påstår at jeg har mange debat profiler på internettet med andre navne end HansKrist og at hun har mødt med der og det kalder hun forfalskning at jeg gør det.
Men uanset hvor mange gange jeg har forklaret hende at jeg i hele mit liv kun har haft HansKrist som debat profil navn og det på religions debatten og på Trosfrihed - så nægter hun at tage mine ord for gode varer.
Engang troede jeg det var sjov når hun sagde disse ting, men det er det ikke. Hun mener og har gentaget for nyligt at jeg opererer under andre navne og debatterer kristendom flere andre steder og at hun har mødt med disse andre steder og straks kan gennemskue det er mig.
Der er tydeligvis her noget der mere hører hjemme under psykiatrien end det er en opgave for mig.
Hun vil absolut besøge mig.
Jeg vil absolut ikke have besøg af en der ikke tror på mig og hvad jeg siger og fortsætter uanset hvad jeg siger at fremføre alle sine paranoia usande påstande om mig.
Jeg har en ide om at Tikka kender mig og egentlig er mig ondsindet - ikke vil mig det godt.
Altså at hun måske er en fra min bekendtskabskreds der føler hun har en høne at plukke med mig.
-0-0-0-
Nå men glem lidt alt det her sidste som jeg mener mere er noget Tikka skulle gå til psykiater med end smøre af på mig år efter år.
Og vend dig imod at Tikka er og forbliver anonym og nægter at ville udtrykke hvad hun selv står for.
Dette er jo tegn på at hun eller han (vi har jo været i tvivl her) er ude i et ærinde.
Du er Arne og HansKrist er HansKrist og Simon Simon og sådan kunne jeg blive ved - vi havde et stabilt billede af hvem vi debatterede med.
Men sådan er det jo på ingen måde med Tikka.
Du aner ikke hvad hun selv står for.
Du aner ikke hvorfor hun er her - hvad er hendes motiv til at debattere?
Er det at gøre grin med kristendommen og få Simon til at klappe i sine hænder med bifald. Sådan var det for år tilbage meget tydeligt.
Hvorfor vil hun ringe til mig og besøge mig når jeg siger at jeg ikke vil have besøg af et menneske der ikke tror på hvad jeg siger. Løgn er mig så totalt fjernt og fremmed for min måde at være menneske på. Og så vil et menneske der påstår jeg er en bedrager med mange forskellige profiler på internettet som hun kalder tyveri besøge mig.
Stadig jeg mener ikke det er mig hun skal besøge men en psykolog eller psykiater ville være mere nyttigt for hende. Jeg skal ikke have besøg af et menneske der er så meget oppe i paranoia.
Vi skal have tillid til et andet menneske hvis der ligefrem skal være tale om at ses og have omgang med vedkommende. Det har jeg sagt men lige lidt hjælper det, jeg er stadig ikke den jeg giver mig ud for og jeg optræder på andre debatter med andre dæknavne (tyveri af identitet kaldte hun dette) og hun kan genkende mig når hun løber ind i mig.
Det der er så skræmmende så skræmmende er at det er Tikka's paranoia og opdigtede i sit eget hoved forestillinger om mig.
-0-0-0-
"Det er ordet /sproget der skaber vores fælles og egen virkelighed." TikkaNår jeg gik i 2022 og malede sommerhuset i efteråret og en af mine naboer havde brændeovnen tændt og vindretningen var imod vores sommerhus hvor jeg altså gik udenfor og malede træværket fra morgen til aften og jeg derved fik halsbetændelse af den brændeovns røg/os -- kan jeg så tillade mig at sige som Tikka:
"Det er ordet /sproget der skaber vores fælles og egen virkelighed."Nej min halsbetændelse der fandeme var virkeligt, det gjorde ondt, skyldtes ikke ord men partikel forgiftning fra deres brug af brændeovnen.
Jeg er så træt af folk der lever oppe i hovedet i ord - i sindet og bevidstheden. Folk der ikke tror der findes en konkret virkelighed vi står lige midt i - er født ind i.
Her skal vi have læ/ly og varme og noget at spise og drikke for at overleve. Så simpelt er det også idag.
Hvorfor nogle mennesker kører rundt i ord og bevidsthed er oppe i hovedet og ikke overhovedet har opdaget virkeligheden er mig en gåde.