Arne:
Nej, Somo kom ikke med "en opfordring til nedslagtning af jøderne".
Somo citerede blot en muslimsk dommedagsprofeti om, hvad Kristus vil gøre - til den tid.
Og skulle vi hidse os op over dét, er der - som Somo fremhævede - også meget i Bibelen at tage med i ophidselsen.
Der findes ikke noget der ligner i bibelen og dernæst er den kristne tro ikke rettet imod hvad der står i Bibelen - så vi er ikke bundet op på hvad der eventuelt skulle stå af "tossetheder" i bibelen, skrevet af forvirrede mennesker.
Vi kan jo ikke leve med en tekst som den islam har omkring dommerdag. Og da slet ikke når man ikke må tage afstand fra teksten og erklære denne tekst at være hvad den er; en ateistisk ondskabsfuld tekst (Gudløs og Åndløs og Kærlighedsløs tekst) skrevet af mennesker uden kendskab til Gud.
Det kan umuligt være fra Gud - dette er jo tydeligt for enhver. Men det skræmmende er at muslimer åbenbart ikke må kassere end sådan infantil tåbelig ondskabsfuld ateistisk tekst. Det er jo rablende vanvid at tilskrive en sådan tekst guddommelig gyldighed og autoritet vi skal bøje os for.
I en moderne verden kan vi overhovedet ikke leve med at en sådan tekst tilskrives guddommelig gyldighed og autoritet.
Det er jo en skræmmende uhyggelig afskyelig tekst der frister svage sjæle og præger mange millioner mennesker med ateisme og afgudsdyrkelse og afskærer folk fra de guddommelige åndelige sandheder og erfaringer alle mennesker kan gøre sig og som neurovidenskab idag kan føre bevis for.
At præge næste generation med følgende ondskabsfulde ateistiske og Åndløse og Gudløse og Kærlighedsløse tekst, man ovenikøbet tilskriver guddommelig gyldighed og autoritet -- kan menneskeheden og FN - ja ingen kultur eller civilisation godkende.
Dommedag vil jævnfør Islam komme, når følgende tegn er opfyldt (Last judgement)
1. The Muslim conquest of Jerusalem.
Allahs sendebud (saw) sagde: "Dommedagen vil ikke komme før muslimerne kæmper imod jøderne. Muslimerne vil slå dem ihjel i en sådan grad at jøderne vil gemme sig bag træer og sten, og så vil træer og sten sige: Oh muslim, oh Allahs slave, der er en jøde bag mig, kom og slå ham ihjel, med undtagelse af Garkadtræerne, som er jødernes træer. (sandfærdig kilde jvf. Hadith al-Buchari, Muslim Ahmed Ibn Hanbal). (Det for tiden mest anvendte dommedagscitat blandt flere islamiske bevægelser også i Danmark, heriblandt Hitz ut-Tahrir, Hamas, Islamisk Jihad, Det islamiske Samfund- Kbh., etc.)
2. "Han (Jesus) vil stige ned fra Himlen… Derpå vil han dræbe alle svin og smadre alle kors, ødelægge alle synagoger og kirker og dræbe alle kristne, som ikke tror… Han vil ikke lade en eneste af skriftfolket (de kristne) tilbage, således at der opstår en enhedsreligion, hvilket er islam. På opstandelsens dag vil Han være vidne mod de kristne og være deres anklager…" (Al-Baydawi-profetien).
-0-0-0-0-
Der må være mange mange millioner og atter millioner af muslimer der ikke kan leve med en sådan tekst.
Men det må Somo vide. Også hvilken status man kan tilskrive en sådan tekst.
Fredens og kærlighedens og retfærdighedens og forsoningens og tilgivelsens Gud kan ihvertfald ikke stå bag de tanker der kommer til udtryk.
-0-0-0-0-
Jeg har det så dårligt med at være på en side, internet portal, hvor sådanne tanker og ideer tilskrives guddommelig gyldighed og autoritet - det bryder med alle vores religiøse spirituelle åndelige erfaringer som peger i en ganske anden retning.
-0-0-0-0-
Hvordan har du det med den tekst Arne?
Og Som, finder du ikke teksten og tankerne her problematisk. Er der ikke muslimer der på tar klar afstand fra hvad der kommer til udtryk i teksten?
Hvor central en rolle spiller teksten?
Hvad gør en sådan tekst ved jeres sind og syn på omgivelserne, fx jøderne, de kristne, synagoger og kirker.
Det kan ikke være den store respekt for andre mennesker en sådan tekst fremmer.
Dette er da problematisk - højst problematisk - for mig at se må det da være et kæmpe problem for FN og menneskerettigheder og empati interesse og forståelse og respekt for andre mennesker der ikke er som os selv.
Somo du må kunne se det problematiske ved den tekst. Du skrev hvis noget til mig om, "hvad kan jeg gøre for dig?"
Det du kunne gøre for mig er at drøfte kritisk denne tekst og vise mig at du godt kan se den er yderst problematisk.
Du kunne vise mig at islam har andre sider der er uforenelige med en sådan tekst.
Dommerdags teksten må blive modsagt af meget der peger i en ganske anden og modsat retning.