Profetens ï·º arv
I en alder af 63 år døde Allahs Sendebud ﷺ i sit hjem i Madinah. Allahs Sendebud ﷺ efterlod sig ikke faraoniske bygninger, gigantiske statuer eller byer eller lande opkaldt efter sig. Det var ganske modsat ydmyghed, oprigtighed, ærlighed og askese. Hans monument var Koranen.
Der er over 2 milliarder af muslimer i verden som følge af det fuldkomne og smukke budskab han har efterladt sig. Han var Muhammad, Allahs Sendebud ﷺ . Han var en leder, som hele halvøen blev forenet under; og dog var han ydmyg. Han fik store rigdomme, og dog levede han i fattigdom. Han hengav sig til at tilbede Gud og elskede at gøre gerninger, som behagede Gud.
Han var asketisk omkring jordiske anliggender og tilbad Gud hele natten. Samtidig med at han var en tapper og modig soldat, som kæmpede med sværdet, var han også en ufejlbarlig Profet – erobreren, der erobrede nationer og lande med sit budskab. Han sov på en måtte af strå og en pude fyldt med grove fibre.
Ikke-muslimer om Profeten Muhammad ï·º
Annie Besant skrev i ‘The Life and Teachings of Mohammad’:
‘Det er umuligt for nogen, der studerer Arabiens store Profets liv og karakter, og som kender hans lære og livsførelse, at føle andet end ærbødighed over for den mægtige Profet, et af den Ophøjedes store Sendebud. Og selv om jeg i det, jeg fremlægger for jer, vil fortælle mange ting, som mange er bekendt med, så føler jeg selv, når jeg genlæser dem, en ny beundring, en ny ærbødighed over for den store arabiske lærer.’
Dr. Gustav Weil skrev i ’Geschichte der islamischen Völker’:
‘Muhammed var et lysende eksempel for sit folk. Hans karakter var ren og pletfri. Hans hus, hans tøj, hans mad – alt var præget af en sjælden enkelhed. Så fordringsløs var han, at han ikke ønskede at modtage nogen særlige tegn på ærbødighed fra sine venner, ej heller tog han imod nogen tjeneste fra sin slave, som han selv kunne udføre. Han var til rådighed for alle på alle tidspunkter. Han besøgte de syge og følte med alle. Ubegrænset var hans godgørenhed og gavmildhed, ligesom hans interesse for og engagement i samfundets ve og vel.’
Washington Irving sagde:
‘Hans militære triumfer vakte ingen stolthed eller forfængelig æresfølelse, som de ville have gjort, hvis de havde haft et selvisk formål. Da hans magt var på sit højeste, opretholdt han den samme enkle livsførelse og fremtoning som i modgangstider. Han førte sig så langt fra frem som en kongelig person, at det mishagede ham, hvis nogen, når han kom ind i et rum, viste ham nogen usædvanlige tegn på respekt.’
Marquis de Dufferin sagde:
‘Det er den muslimske videnskab, den muslimske kunst og den muslimske litteratur, som Europa kan takke for, at det blev befriet fra den mørke middelalder.’
George Bernard Shaw: ‘Jeg har altid agtet Muhammeds religion højt på grund af dens vidunderlige vitalitet. Det er den eneste religion, der ser ud til at have evnen til at tilpasse sig livets skiftende faser, hvorved den appellerer til alle aldre. Jeg har forudsagt om Muhammeds tro, at den ville blive acceptabel i morgen, eftersom den begynder at være acceptabel for Europa i dag. De gejstlige i middelalderen malede, enten af uvidenhed eller fordomme, muhamedanismen i de mørkeste farver. De havde faktisk lært at hade både mennesket Muhammed og hans religion. For dem var Muhammed en anti-Krist. Jeg har studeret ham, det vidunderlige menneske, og efter min mening er han langtfra en anti-Krist, men må snarere kaldes menneskehedens frelser.’
Profeten Muhammeds biografi (ï·º) | del 11
https://www.youtube.com/watch?v=YNVa0f5PAF8Profeten Muhammeds biografi (ï·º) | del 12
https://www.youtube.com/watch?v=wFcqk0szjQE