0
registrerede
795
gæster og
82
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#32120 - 15/05/2021 23:08
Re: Panteisme
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Jan - ABC. Held og lykke med dét, du er i gang med
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#32124 - 18/05/2021 21:37
|
veteran
|
|
|
Hej alle. Jeg tænker på det pudsige i, at ingen her på Trosfrihed.dk rigtig tager stilling til min pan"teistiske" oplevelse af, hvad jeg kalder "det guddommelige" - eller til de konsekvenser, det indebærer.
For mig er det egentlig heller ikke væsentligt, hvad andre mener herom - eller i det hele taget mener noget - jeg har ingen trang til at missionere - men tavsheden om den oplevelse, at det guddommelige er i alt, undrer mig
|
|
Svar
|
|
|
#32126 - 19/05/2021 00:04
|
veteran
|
|
|
Hej Gerth. Tak for svar. Grunden til, at jeg ikke tager stilling til, hvad du står for, er, at dét ikke står klart for mig. Jeg ved jo, at du taler om "Helligånden" og om "folket" - og om dig selv, men hvad du egentlig mener med disse tre, er det ikke lykkedes mig at få rigtig klarhed over. Jeg ved også, at du fokuserer på "kærlighed". Alt dette giver mig en følelse af sympati, men med stor uvished om, hvad det egentlig er, jeg sympatiserer med
Det ville for mig være skønt, synes jeg, hvis du kunne afklare, hvad du mener med ordet: Helligånden, og hvad den åbenbaring, jeg mener at have forstået, du har haft - måske flere - egentlig siger dig. Ved godt, at det ikke er nemt - men jo nødvendigt for forståelsen.
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|