0
registrerede
20
gæster og
77
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#31444 - 01/02/2021 18:10
Re: Konfucianisme
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Gerth. Jeg mener at have forstået, at du har haft en oplevelse af noget guddommeligt - efter 40 år - er det vist - hvor du har været plaget af lidelser af vist nok psykisk art.
Det har - forstår jeg - ændret både din tilværelse, din opfattelse af dig selv - og tillige dit forhold til dine medmennesker - og det er vel intet mindre end vidunderligt!
Hver gang jeg læser et indlæg fra dig, fornemmer jeg tydeligt, at det er dét, der er sket, men samtidig søger jeg et klarere billede af: - hvad det var, der plagede dig i så mange år, - hvad det var, du oplevede, som ændrede dit liv, - hvad dét førte dig til angående din opfattelse af dig selv, samt - hvilket forhold, du vi have til dine medmennesker.
Jeg har forstået, at du ikke vil være religionsstifter, men at du gerne vil hjælpe mennesker, der beder dig om det. Ligeså har jeg set, at du bl.a. bruger ord, som Helligånden, Riget og kærlighed, men det er uklart for mig om Helligånden er identisk med kristendommens og tilsvarende om Riget er det samme som kristendommens Himmeriget.
Det er jo ikke den nemmeste sag af verden at udtrykke sig her så klart, at enhver kan forstå det, og noget kan måske stadig være under udvikling/afklaring, men jeg tror, det er vigtigt, at det bliver klarest muligt, så flest muligt har mulighed for at opfatte det - jeg vi i hvert fald meget gerne opfatte det
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#31450 - 03/02/2021 09:42
Re: Konfucianisme
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Jan. Jeg har jo allerede besvaret dine spørgsmål med, hvad jeg mener, og du har ikke præsenteret, hvad du har af svar
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|