Gud og Guds Åndens nærværelse, tilstedeværelse og manifestationer i menneskets liv.
= (lig med) =
En meget svag men dyb oplevelse af "hvad der er bag - og i - verdens væren".
😂😂😂
Hvorfor så ikke skrive det ligeud
Nå men hvis du mener det så forstår du Paulus og 1 Kor 2 nu pludselig
Og endelig efter snart 20 år er jeg fri for at du gør grin med min position som du nu også endelig har nærmet dig, så min bøn for dig for nogle uger tilbage har alligevel hjulpet
At du endelig inddrager mennesket (og dermed dig selv) glæder mig
Endelig lykkedes det mig at overbevise Arne om at Gud og Guds Ånd har med os mennesker at gøre
Hvordan jeg vandt med min argumentation forleden tror jeg alle husker
Ellers henter vi eksemplet frem:
Kære Jesus og kære Paulus og alle I andre kristne gennem to tusinde år, "For mig Arne er jeres Gud alt for lille i forhold til, hvad jeg oplever - og I er alt for store".
😱😱
😂😂😂
Det er så komplet hylemorsomt at en Gud der ikke formår at give sig til kende overfor mennesket, ikke formår at meddele og kommunikere sig frem til mennesket skulle være større end Gud der dog formår dette.
Altså at en Gud der er fuldstændig begrænset og impotent i forhold til mennesket det mest sørgende elskende og bedende og spørgende væsen vi har kendskab til skulle være stor, og større end Gud der dog formår at nå frem til mennesket som sin elskede anden med al sin kærlighed og alle sine Åndsgaver, det har jeg fandeme svært ved at finde logikken i.
Arne har opgivet sin dogmatisme, hvad en ikon ikke kunne, det kunne HansKrist, få Arne til at opgive sine hårdnakkede dogmatiske holdninger om Gud
Selvfølgelig er en Gud vi ikke kan sætte i bås og sætte grænser for STØRST og ikke for lille
-0-0-0-0-0-
Hov for søren har I opdaget at Arne pludselig har taget ordet Gud til sig og nu mener det gir mening at tale om Gud som en nærværende Gud der ovenikøbet manifesterer sig og gør sig gældende i forhold til vi mennesker
Virkelig noget af en OMVENDELSE Arne har gennemgået
Nu er denne tale endelig ikke storhedsvanvid og svulstige intetsigende ord
Arne's astrofysiske langtborteetsted Gud omme bagved alting er trådt ind i vi menneskers liv, efter ensomhed og kulden og tomheden i det fjerneste fjerneste
Gud er kommet mennesket Arne nær
Fremragende godt arbejde HansKrist