3
registrerede Hanskrist, Arne Thomsen
,(1 usynlig),
819
gæster og
100
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#30898 - 05/11/2020 15:01
Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Når jeg læser udtalelser fra Hanskrist, som denne:
Arne det stakkels menneske gemt væk i verdens væren, der aldrig med et ord har nævnt noget om det åndelige og endda har benægtet og ringeagtet dets eksistens, han må godt nok når vi tar debatten med mig idag og lytningen til Brinkmann's briks ha lagt øren til rigtig meget nyt stof til eftertanke. tænker jeg, at det ser ud, som om Hanskrist mener, at ingen må mene, tænke, føle, opleve noget, der afviger fra ham. Og så snart, det sker, bliver de angrebet - af og til endda - som her - med direkte løgne.
Sådanne angreb kan jeg ikke tage alvorligt. Vi har ikke trostvang her i landet - og da slet ikke til Hanskrist's særlige form for kristentro.
Dertil kommer, at sådanne angreb meget let fører til modangreb, hvorved kommunikationen glider ind i en negativ spiral, der kvæler al inspiration. Jeg vil derfor normalt ignorere angreb på, hvad jeg står for - og naturligvis også direkte personangreb - og jeg vil bestræbe mig på ikke selv at gøre mig skyldig i noget sådant.
For mig er kvaliteten i at deltage her på Trosfrihed.dk: Inspiration - ikke debatter der går i retning af: "Dumme svin." "Det kan du selv være"
Og mon ikke det er klart for næsten enhver, at inspiration nu engang bedst trives i en atmosfære af gensidig respekt
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#30901 - 05/11/2020 16:52
[Re: Arne Thomsen]
|
|
Kære Arne Må jeg anbefale lidt musik til de gamle ben https://www.youtube.com/watch?v=3GwjfUFyY6MJeg fik talt med min IT kammerat om tingene igår og han ville godt kunne lave et forum som Trosfrihed.dk. Han var dog ikke vild med at lave et forum fra bunden, så... Min kammerat kæmper desuden rundt med sin krop (den er ikke på toppen), så han har meldt fra (idag) i forhold til at lave et forum på nuværende tidspunkt. Derudover er domænet...lyset.dk optaget, så...hvad skulle man kalde siden? Hvor skal man placere et emne som fred på jorden... Your friend forever Jan
|
|
Svar
|
|
|
#30902 - 05/11/2020 17:20
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
|
|
Svar
|