0
registrerede
823
gæster og
285
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#32908 - 04/08/2021 12:56
Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
[Re: ]
|
bor her
|
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1402
|
|
Ekstremister i ethvert samfund, men denne ekstremisme har intet at gøre med islams lære Gud i Koranen beordrer ikke drab på uskyldige, og profeten Muhammed, fred være med ham, beordrer ikke drab på uskyldige
Dette er billedet af Muhammed ﷺ i sindet på vesterlændinge og især det vedrørende hans adfærd. Dette billede tager utvivlsomt fejl og flyver over for virkeligheden. Det blev populært og forankret i vesterlændinge sind af religiøse, intellektuelle, medier og endda politikere. Dette for at afsky islams folk og dets profet. Der er imidlertid en gruppe mennesker, herunder mennesker, der anses for at være ledere inden for intellektuelle, medier og politiske områder, som ikke accepterer denne falske opfattelse og fortsætter med at vise islams egentlige opfattelse.
Tilgivelse, at overlade fejl og acceptere undskyldninger er en af profetens adfærd
er hans nåde over for de vantro, der kæmpede med ham, fornærmede ham, jagede ham ud af sit land og som pålagde at dræbe ham; Profeten, der forbyder sine ledsagere at dræbe en spurv uden undskyldning, kan under ingen omstændigheder være mild når det kommer til at undskylde drab på mennesker, der ikke fortjener det.
Hans barmhjertighed og tilgivelse var endnu større, da han vendte tilbage til Mekka for at erobre og sejre, da de, der tidligere fornægtede og bekæmpede ham, var blevet hans bytte. På det tidspunkt stoppede historien for at overveje, hvad Muhammed ville gøre med dem, der havde kæmpet ham i tyve lange år. På den dag troede nogle muslimer, at de endelig ville være i stand til at tage hævn, og sagde: ”Denne dag er en dag med blodig kamp. "[Profeten ort svarede:" Nej, denne dag er snarere en barmhjertigheds dag. Så stod han foran de besejrede og sagde: ”O indbyggere i Mekka! Hvad tror du, jeg skal gøre med dig i dag? De svarede: "Godt, for du er en gavmild bror, søn af en generøs bror." Profeten genoptog: "Jeg vil fortælle dig, hvad Yousouf sagde til sine brødre:" Ingen reklamation mod dig i dag ". Gå væk, du er fri ”. [
Lad os sammenfatte de forskellige faser, der fik Quraysh (Mekka) og Medina til at gå i krig:
1 - Forfølgelser af muslimer i Mekka 2 - Forsøgte attentat på profeten (sws) 3 - Udvandring af muslimer til Medina 4 - Quraysh truer alle medinanere med at "voldtage deres koner" og plyndre dem, hvis de ikke returnerer Muhammad (sws) 5 - De krænker den private ejendom for muslimer, der var i Mekka, stjæler deres ejendom og beslutter at sælge dem 6 - Quraysh udøver økonomisk pres på Medina 7 - Åbenbaring af verset "Tilladelse til kamp gives til dem, der bliver angrebet" 8 - Krigserklæring mellem Medina og Mekka 9 - Profeten (sws) beslutter at inddrive de varer, som den plyndrede by plyndrede ved at angribe kun de mekanske campingvogne
Det er fantastisk at høre folk sprede løgne om islam som denne. Det er klart, at angrebene mod de mekanske campingvogne ikke var rettet mod røveri.
Vidste du, at Koranen fordømmer al aggression!? Når Koranen befaler os at kæmpe betegner det dem, der skal bekæmpes.
Det er dem, der kommer for at kæmpe og angribe muslimer. de arabiske hyldest, der ønskede at udrydde de første muslimer. Muslimer i Medina havde en forpligtelse til at forsvare sig selv og modstå aggression. Koranen motiverer dem og opfordrer dem til at bekæmpe denne erklærede fjende. Motiver, fordi mennesket naturligvis foretrækker at undgå konflikter og give efter for fejhed. I disse vers skal vi forstå følgende regler: • Muslimen bekæmper kun den, der kæmper ham. • Kampen for retfærdighed
og for at tillade udøvelse og overførsel af tilbedelse er obligatorisk • Muslimen overtræder ikke i kamp og går ikke ud over foranstaltninger selv med sine erklærede fjender • Muslimer skal respektere reglerne for brug vedrørende krig og fred • Fortsæt ikke en krig, hvis en retfærdig fred er mulig. • "Dræb dem" er ikke en generel orden. Det er kun gyldigt på tidspunktet for en erklæret og åben kamp, og når våbnene begynder at tale. Der er ikke længere fejhed. Jeg tror, at enhver general i en hær vil sige nøjagtig det samme til sine soldater, når der er brug for krig! Nej? Islam er en religion med retfærdighed og fred.
Vold er et tilbagevendende tema i Bibelen. Had og krig er meget vigtigt. Der er endda en vold, som vi har svært ved at acceptere. Vold findes ikke kun i AT, men også i NT, som vi for eksempel ser i lignelsen om den hensynsløse tjener (Mt. 18, 23-38) eller i Apostlenes Gerninger med straffen af Ananias og Saphira (Apg. 5) .JESUS Kristus tilskyndes til at kæmpe i henhold til din bog (Luk. 12:45), (Matt. 10:34), (Matt. 26:53).
Islam gav kvinder rettigheder og privilegier i en tid, hvor kun barbariske manerer og værdier dominerede. Alligevel hævder nogle mennesker, at islam har fremmedgjort kvinder på nogle områder. Faktisk er denne tro en misforståelse. Folk, der siger det, har måske læst om det i et magasin eller set det på tv. En hurtig undersøgelse af de spørgsmål, der vurderes som uretfærdige over for kvinder, vil helt sikkert rette op på misforståelsen.
Faktisk er en kvindes rettigheder og ansvar lig med en mands, men de er ikke nødvendigvis identiske. Da mænd og kvinder ikke er skabt identiske, har de forskellige fysiske og følelsesmæssige kvaliteter, job og privilegier. Det betyder ikke, at kvinder er ringere.
Arv:
Nogle mennesker hævder, at islam er uretfærdig over for kvinder, fordi det giver dem ret til at arve halvdelen af, hvad mænd får. Faktisk kender disse mennesker kun den ene side af sandheden.
For det første er princippet om, at kvinder arver halvdelen af pengene, kun gældende i 45 procent af tilfældene. I de andre 55 procent arver kvinder det samme beløb eller nogle gange endda mere. For eksempel arver en mor og en far hver sjette del af deres søns ejendom, når de ikke er de eneste arvtagere.
Desuden er arvelovgivningen i islam proportional med udgifterne. Faktisk har en mand i islam ansvaret for at forsørge sin familie, sin brors børn (når hans bror dør), hans forældre (når de går på pension og ikke har en indkomst), hans børn fra sit tidligere ægteskab (hvis han har dem) og hans husstand, herunder hans kone og børn. En kvinde på den anden side bærer ikke dette ansvar. Hun har friheden til at bruge de penge, hun indsamler fra sin medgift eller arbejde, som hun vil.
Polygyni:
Polygyni er et af de mest spørgsmålstegn ved principper, som islam giver mænd og kvinder. Mange mennesker anklager faktisk uretmæssigt islam for uretfærdighed, fordi det giver en mand mulighed for at have op til fire koner. Ikke desto mindre, som enhver instruktion i Koranen, har polygyni en grund. Du ser, islam er en praktisk religion, der anerkender menneskers behov og fristelser og giver love, der omhandler dem, og dermed bevarer harmoni og moral.
- Polygyni kan være løsningen for et par, hvis konen er ufrugtbar, manden vil have egne børn, og muligheden for adskillelse appellerer ikke til begge parter.
- Hvis en kvinde er kronisk syg og ikke er i stand til at varetage sine ægteskabelige pligter. Polygyni kan også være løsningen, når parret ikke ønsker skilsmisse.
- Polygyni er religionens svar på tilfælde, hvor nogle mænd har overdrevne seksuelle behov, som ikke kan opfyldes af en kone. Dette betyder på ingen måde, at mænd bør misbruge denne ret og bruge den, når de har lyst til en kvinde.
Islam tvinger ikke folk til at konvertere til det Muslimer behandler ikke-muslimer med respekt og kærlighed, som Gud har befalet Men den, der bekæmper muslimer, skal bekæmpes
Du finder Guds barmhjertighed og tilgivelse for de lydige tjenere og straf for de ulydige Og Guds tilgivelse uden blodsudgydelse, som i kristendommen Helvede eksisterer som en straf i islam og kristendom, som jeg tidligere nævnte
Der er også stening og afskæring af hånden i kristendommen
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#32911 - 04/08/2021 17:55
Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
[Re: ]
|
bor her
|
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1402
|
|
Ekstremister i ethvert samfund, men denne ekstremisme har intet at gøre med islams lære Gud i Koranen beordrer ikke drab på uskyldige, og profeten Muhammed, fred være med ham, beordrer ikke drab på uskyldige
Dette er billedet af Muhammed ﷺ i sindet på vesterlændinge og især det vedrørende hans adfærd. Dette billede tager utvivlsomt fejl og flyver over for virkeligheden. Det blev populært og forankret i vesterlændinge sind af religiøse, intellektuelle, medier og endda politikere. Dette for at afsky islams folk og dets profet. Der er imidlertid en gruppe mennesker, herunder mennesker, der anses for at være ledere inden for intellektuelle, medier og politiske områder, som ikke accepterer denne falske opfattelse og fortsætter med at vise islams egentlige opfattelse.
Tilgivelse, at overlade fejl og acceptere undskyldninger er en af profetens adfærd
er hans nåde over for de vantro, der kæmpede med ham, fornærmede ham, jagede ham ud af sit land og som pålagde at dræbe ham; Profeten, der forbyder sine ledsagere at dræbe en spurv uden undskyldning, kan under ingen omstændigheder være mild når det kommer til at undskylde drab på mennesker, der ikke fortjener det.
Hans barmhjertighed og tilgivelse var endnu større, da han vendte tilbage til Mekka for at erobre og sejre, da de, der tidligere fornægtede og bekæmpede ham, var blevet hans bytte. På det tidspunkt stoppede historien for at overveje, hvad Muhammed ville gøre med dem, der havde kæmpet ham i tyve lange år. På den dag troede nogle muslimer, at de endelig ville være i stand til at tage hævn, og sagde: ”Denne dag er en dag med blodig kamp. "[Profeten ort svarede:" Nej, denne dag er snarere en barmhjertigheds dag. Så stod han foran de besejrede og sagde: ”O indbyggere i Mekka! Hvad tror du, jeg skal gøre med dig i dag? De svarede: "Godt, for du er en gavmild bror, søn af en generøs bror." Profeten genoptog: "Jeg vil fortælle dig, hvad Yousouf sagde til sine brødre:" Ingen reklamation mod dig i dag ". Gå væk, du er fri ”. [
Lad os sammenfatte de forskellige faser, der fik Quraysh (Mekka) og Medina til at gå i krig:
1 - Forfølgelser af muslimer i Mekka 2 - Forsøgte attentat på profeten (sws) 3 - Udvandring af muslimer til Medina 4 - Quraysh truer alle medinanere med at "voldtage deres koner" og plyndre dem, hvis de ikke returnerer Muhammad (sws) 5 - De krænker den private ejendom for muslimer, der var i Mekka, stjæler deres ejendom og beslutter at sælge dem 6 - Quraysh udøver økonomisk pres på Medina 7 - Åbenbaring af verset "Tilladelse til kamp gives til dem, der bliver angrebet" 8 - Krigserklæring mellem Medina og Mekka 9 - Profeten (sws) beslutter at inddrive de varer, som den plyndrede by plyndrede ved at angribe kun de mekanske campingvogne
Det er fantastisk at høre folk sprede løgne om islam som denne. Det er klart, at angrebene mod de mekanske campingvogne ikke var rettet mod røveri.
Vidste du, at Koranen fordømmer al aggression!? Når Koranen befaler os at kæmpe betegner det dem, der skal bekæmpes.
Det er dem, der kommer for at kæmpe og angribe muslimer. de arabiske hyldest, der ønskede at udrydde de første muslimer. Muslimer i Medina havde en forpligtelse til at forsvare sig selv og modstå aggression. Koranen motiverer dem og opfordrer dem til at bekæmpe denne erklærede fjende. Motiver, fordi mennesket naturligvis foretrækker at undgå konflikter og give efter for fejhed. I disse vers skal vi forstå følgende regler: • Muslimen bekæmper kun den, der kæmper ham. • Kampen for retfærdighed
og for at tillade udøvelse og overførsel af tilbedelse er obligatorisk • Muslimen overtræder ikke i kamp og går ikke ud over foranstaltninger selv med sine erklærede fjender • Muslimer skal respektere reglerne for brug vedrørende krig og fred • Fortsæt ikke en krig, hvis en retfærdig fred er mulig. • "Dræb dem" er ikke en generel orden. Det er kun gyldigt på tidspunktet for en erklæret og åben kamp, og når våbnene begynder at tale. Der er ikke længere fejhed. Jeg tror, at enhver general i en hær vil sige nøjagtig det samme til sine soldater, når der er brug for krig! Nej? Islam er en religion med retfærdighed og fred.
Vold er et tilbagevendende tema i Bibelen. Had og krig er meget vigtigt. Der er endda en vold, som vi har svært ved at acceptere. Vold findes ikke kun i AT, men også i NT, som vi for eksempel ser i lignelsen om den hensynsløse tjener (Mt. 18, 23-38) eller i Apostlenes Gerninger med straffen af Ananias og Saphira (Apg. 5) .JESUS Kristus tilskyndes til at kæmpe i henhold til din bog (Luk. 12:45), (Matt. 10:34), (Matt. 26:53).
Islam gav kvinder rettigheder og privilegier i en tid, hvor kun barbariske manerer og værdier dominerede. Alligevel hævder nogle mennesker, at islam har fremmedgjort kvinder på nogle områder. Faktisk er denne tro en misforståelse. Folk, der siger det, har måske læst om det i et magasin eller set det på tv. En hurtig undersøgelse af de spørgsmål, der vurderes som uretfærdige over for kvinder, vil helt sikkert rette op på misforståelsen.
Faktisk er en kvindes rettigheder og ansvar lig med en mands, men de er ikke nødvendigvis identiske. Da mænd og kvinder ikke er skabt identiske, har de forskellige fysiske og følelsesmæssige kvaliteter, job og privilegier. Det betyder ikke, at kvinder er ringere.
Arv:
Nogle mennesker hævder, at islam er uretfærdig over for kvinder, fordi det giver dem ret til at arve halvdelen af, hvad mænd får. Faktisk kender disse mennesker kun den ene side af sandheden.
For det første er princippet om, at kvinder arver halvdelen af pengene, kun gældende i 45 procent af tilfældene. I de andre 55 procent arver kvinder det samme beløb eller nogle gange endda mere. For eksempel arver en mor og en far hver sjette del af deres søns ejendom, når de ikke er de eneste arvtagere.
Desuden er arvelovgivningen i islam proportional med udgifterne. Faktisk har en mand i islam ansvaret for at forsørge sin familie, sin brors børn (når hans bror dør), hans forældre (når de går på pension og ikke har en indkomst), hans børn fra sit tidligere ægteskab (hvis han har dem) og hans husstand, herunder hans kone og børn. En kvinde på den anden side bærer ikke dette ansvar. Hun har friheden til at bruge de penge, hun indsamler fra sin medgift eller arbejde, som hun vil.
Polygyni:
Polygyni er et af de mest spørgsmålstegn ved principper, som islam giver mænd og kvinder. Mange mennesker anklager faktisk uretmæssigt islam for uretfærdighed, fordi det giver en mand mulighed for at have op til fire koner. Ikke desto mindre, som enhver instruktion i Koranen, har polygyni en grund. Du ser, islam er en praktisk religion, der anerkender menneskers behov og fristelser og giver love, der omhandler dem, og dermed bevarer harmoni og moral.
- Polygyni kan være løsningen for et par, hvis konen er ufrugtbar, manden vil have egne børn, og muligheden for adskillelse appellerer ikke til begge parter.
- Hvis en kvinde er kronisk syg og ikke er i stand til at varetage sine ægteskabelige pligter. Polygyni kan også være løsningen, når parret ikke ønsker skilsmisse.
- Polygyni er religionens svar på tilfælde, hvor nogle mænd har overdrevne seksuelle behov, som ikke kan opfyldes af en kone. Dette betyder på ingen måde, at mænd bør misbruge denne ret og bruge den, når de har lyst til en kvinde.
Islam tvinger ikke folk til at konvertere til det Muslimer behandler ikke-muslimer med respekt og kærlighed, som Gud har befalet Men den, der bekæmper muslimer, skal bekæmpes
Du finder Guds barmhjertighed og tilgivelse for de lydige tjenere og straf for de ulydige Og Guds tilgivelse uden blodsudgydelse, som i kristendommen Helvede eksisterer som en straf i islam og kristendom, som jeg tidligere nævnte
Der er også stening og afskæring af hånden i kristendommen
Redigeret af somo (04/08/2021 17:56)
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#32912 - 04/08/2021 17:57
Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
[Re: somo]
|
bor her
|
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1402
|
|
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
annonce
|
|