2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
814
gæster og
283
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#31763 - 26/03/2021 10:50
Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
[Re: ]
|
bor her
|
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1402
|
|
selve samfundet skal have love for at opretholde harmoni og forhindre anarki. Muslimer tror, at den Almægtige Herre altid har leveret en vejledning eller bog med love, der skal undervise og lede mennesker. Vi tror, at den hellige Koran er den sidste af åbenbaringer fra Gud. Det er ikke en bog, der stammer fra andre hellige bøger. Faktisk tror vi, at åbenbaringen til profeten Muhammad fandt sted over en periode på 23 år i byerne Mekka og Medina gennem englen Gabriel. Den hellige Koran består af 114 kapitler og er opdelt i 30 dele. Ligesom profeten Muhammad blev sendt som en barmhjertighed til verden, blev den hellige Koran sendt som en vejledning til hele menneskeheden, Denne bog dækker alle aspekter af menneskelig adfærd og adfærd. Det er en manual til hverdagen. Koranen taler om livet i denne verden og det følgende. En tredjedel af bogen består af den islamiske lovgivningskodeks, en tredjedel inkluderer menneskehedens historie, og en tredjedel dækker religiøse, moralske, økonomiske, sociale og politiske spørgsmål, som mennesker står over for hver dag. Videnskaberne - astronomi, naturens love og medicin for at nævne nogle få - nævnes også i denne universelle bog. Formålet med at nævne videnskabelige vidundere er at fokusere mennesker mod de vidunder, der er skabt af den Almægtige, at skabe refleksion over Skaberens herlighed og storhed og tilskynde til yderligere undersøgelse i disse forskellige discipliner. Der er ikke foretaget nogen ændringer af den hellige bog; det er blevet bevaret som det var for århundreder siden. Koranen bruges i sin oprindelige arabiske fra øst til vest. Muslimer mener, at den hellige Koran er så veltalende, at araberne i disse dage, som var så stolte af deres egen artikulat og poetiske færdigheder, blev forbavset, da Koranvers blev reciteret til dem. De havde nået højdepunktet for udtryk, men var uovertruffen i den litterære stil og veltalenhed i Guds Bog. Muslimer mener, at den hellige Koran er fri for uoverensstemmelser eller modsætninger. Dens viden er omfattende og udødelig. Tiden har ikke og forælder ikke denne hellige skrift, men underbygger kun dens gyldighed. Uendelig viden og vidundere er skjult i denne bog for kun at være kendt gennem studium og forståelse. Uden tvivl kan oversættelser til andre sprog aldrig gøre retfærdighed mod den skønhed, der findes i sin oprindelige arabiske form. Alligevel er det første skridt i at lære, hvad den hellige Koran handler om, at læse det på det sprog, man forstår. Folk med forskellige ideologier er kommet til at indse dette, da Goethe, den store vestlige lærde og forfatter sagde: "Uanset hvor ofte vi henvender os til den hellige Koran, trækker den snart ud, forbløffer og til sidst tvinger ærbødighed. Således vil denne bog fortsætte udøver sin stærkeste indflydelse gennem alle aldre. " Hvad skal man kigge efter hos ens kommende ægtefælle? - Ustadh Ahmad Ghofran https://www.youtube.com/watch?v=hjM_UQYIbv4
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#31768 - 28/03/2021 20:57
Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
[Re: ]
|
bor her
|
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1402
|
|
Blev Jesus korsfæstet eller rejst op til himlen? Den islamiske overbevisning vedrørende Jesus er, at Jesus ikke blev korsfæstet, men snarere taget op til himlen af Gud. Dette punkt er yderligere præciseret i de følgende vers i Koranen: ”Og for deres udtalelse: `Vi har sandelig dræbt al-Masah Isa (Messias, Jesus), Maryams (Marias) søn, Allahs sendebud.´ Og de dræbte ham ikke, og de korsfæstede ham ikke, men det forekom dem sådan (på grund af ligheden). Og de, der stredes om sagen, er sandelig i tvivl om den. De har ingen viden derom, men de følger kun formodninger. Og de har med sikkerhed ikke dræbt ham. Nej, (men) Allah løftede ham op til Sig. Og Allah er Almægtig, Alvis.” Koranen 4:157-158 Jesus genkomst Ydermere hører til den islamiske overbevisning, at Jesus på et tidspunkt vil blive nedsendt igen til denne verden inden Dommedagen, hvor Gud siger: ”Og sandelig, han (Jesus) er et tegn om Timen (Dommens Dag), så vær ikke i tvivl derom, og følg Mig. Det er den rette vej.” Koranen 43:61 Hvad, der skal forstås om ”et tegn” i det ovenstående vers, refererer til et af tegnene på Dommedagen. Et af tegnene er, at Jesus vil blive sendt ned på Jorden igen, hvor han som muslim (en som underkaster sig Guds love) vil kalde andre til Islam og afvise troen hos hvem, der tog ham som andet enden tjener og sendebud af Den Ene Sande Gud. Jesus blev født som en muslim, vil vende tilbage som muslim og dø som en muslim. Islam bekræfter Jesus’ profetskab og afviser, at Jesus er Guds søn Et tilbageblik på, hvordan muslimernes syn på Jesus er, viser, at troen på Jesus hos muslimer er den samme, som troen på enhver af Guds profeter. Muslimer respekterer og elsker Jesus inderligt, men de tilbeder ham ikke. Tilbedelsen af en muslim dedikeres til Gud Alene, Skaberen af alt og alle, der er til. Den rettes ikke mod Jesus, Muhammed eller nogen anden profet. Jesus betragtes heller ikke for at være Gud, ej heller for at være Guds søn. Han er heller ikke i en treenighed, hvilket bekræftes af Koranen, som er det endelige budskab for menneskeheden fra Gud. I Koranen fortæller Gud muslimerne om at invitere alle til ét fælles ord og til forståelse mellem sig selv og Bogens Folk dvs. (jøder og kristne), hvor Han siger: ”Sig: `O, Bogens folk. Kom til et fælles ord (det vi har til fælles) mellem os og jer, at vi ikke tilbeder andre end Allah, og at vi ikke stiller nogen partner ved Hans side, og at ingen af os skal tage andre til Herre end Allah.” Og hvis de vender sig bort, så sig: “Bevidn, at vi er muslimer.´” Koranen 3:64 Jesus ifølge Islam https://www.youtube.com/watch?v=hjCSMT8jCzc
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#31770 - 29/03/2021 11:56
Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
[Re: somo]
|
bor her
|
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1402
|
|
Blev Jesus korsfæstet eller rejst op til himlen? Den islamiske overbevisning vedrørende Jesus er, at Jesus ikke blev korsfæstet, men snarere taget op til himlen af Gud. Dette punkt er yderligere præciseret i de følgende vers i Koranen: ”Og for deres udtalelse: `Vi har sandelig dræbt al-Masah Isa (Messias, Jesus), Maryams (Marias) søn, Allahs sendebud.´ Og de dræbte ham ikke, og de korsfæstede ham ikke, men det forekom dem sådan (på grund af ligheden). Og de, der stredes om sagen, er sandelig i tvivl om den. De har ingen viden derom, men de følger kun formodninger. Og de har med sikkerhed ikke dræbt ham. Nej, (men) Allah løftede ham op til Sig. Og Allah er Almægtig, Alvis.” Koranen 4:157-158 Jesus genkomst Ydermere hører til den islamiske overbevisning, at Jesus på et tidspunkt vil blive nedsendt igen til denne verden inden Dommedagen, hvor Gud siger: ”Og sandelig, han (Jesus) er et tegn om Timen (Dommens Dag), så vær ikke i tvivl derom, og følg Mig. Det er den rette vej.” Koranen 43:61 Hvad, der skal forstås om ”et tegn” i det ovenstående vers, refererer til et af tegnene på Dommedagen. Et af tegnene er, at Jesus vil blive sendt ned på Jorden igen, hvor han som muslim (en som underkaster sig Guds love) vil kalde andre til Islam og afvise troen hos hvem, der tog ham som andet enden tjener og sendebud af Den Ene Sande Gud. Jesus blev født som en muslim, vil vende tilbage som muslim og dø som en muslim. Islam bekræfter Jesus’ profetskab og afviser, at Jesus er Guds søn Et tilbageblik på, hvordan muslimernes syn på Jesus er, viser, at troen på Jesus hos muslimer er den samme, som troen på enhver af Guds profeter. Muslimer respekterer og elsker Jesus inderligt, men de tilbeder ham ikke. Tilbedelsen af en muslim dedikeres til Gud Alene, Skaberen af alt og alle, der er til. Den rettes ikke mod Jesus, Muhammed eller nogen anden profet. Jesus betragtes heller ikke for at være Gud, ej heller for at være Guds søn. Han er heller ikke i en treenighed, hvilket bekræftes af Koranen, som er det endelige budskab for menneskeheden fra Gud. I Koranen fortæller Gud muslimerne om at invitere alle til ét fælles ord og til forståelse mellem sig selv og Bogens Folk dvs. (jøder og kristne), hvor Han siger: ”Sig: `O, Bogens folk. Kom til et fælles ord (det vi har til fælles) mellem os og jer, at vi ikke tilbeder andre end Allah, og at vi ikke stiller nogen partner ved Hans side, og at ingen af os skal tage andre til Herre end Allah.” Og hvis de vender sig bort, så sig: “Bevidn, at vi er muslimer.´” Koranen 3:64 Jesus ifølge Islam https://www.youtube.com/watch?v=hjCSMT8jCzc
Redigeret af somo (29/03/2021 11:57)
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#31771 - 29/03/2021 11:57
Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
[Re: somo]
|
bor her
|
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1402
|
|
I begyndelsen af åbenbaringerne fik muslimerne besked på, at de skulle bede i retningen af Jerusalem - denne bederetning blev kaldt "qiblah" på arabisk. Det var først efter, at Profeten (Guds fred med ham) og hans tilhængere var emigreret til Medina, at bederetningen i en åbenbaring blev ændret til at være i retning af Kabaaen, som står i Mekka.
Denne ændring gjorde jøderne i Medina vrede, da de havde troet, at Profeten (Guds fred med ham) var en jødisk profet. Fjendtlighederne derefter gjorde, at fredsaftalen mellem jøderne og muslimerne i Medina gik i vasken. Jøderne tabte og forlod Medina.
Mange islamiske lærde forklarer ændringen af qiblah sådan, at Jerusalem var symbolet på nogle af Allahs første åbenbaringer og Mekka stedet, hvor starten af de sidste åbenbaringer fandt sted.
Ændringen af qiblah er åbenbaret i Koranens andet kapitel Surat al-Baqarah vers 142-144.
I Medina modtog Profeten (Guds fred med ham) denne åbenbaring om at ændre bederetningen. Han sendte budbringere ud til sine venner, der var i gang med at forrette bøn i Bani Salamah-moskeen 5 km udenfor Medina. Da de hørte nyheden om den ændrede bederetning, skiftede de deres qiblah med det samme midt under bønnen.
Moskeen hedder derfor i dag Masjid al-Qiblahtain (De to bederetningers moske). Moskeen er en af de ældste i verden og har som den eneste moske to mihrab (bede-retning-nicher) i væggen. Den har også to minareter.
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
annonce
|
|