1
registreret
(1 usynlig),
330
gæster og
162
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#30532 - 26/08/2020 23:45
Re: Klima- og Corona-krise
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Jan. Dine links bekræfter jo, at vi er for mange, og at vi frådser for meget. De bruger også almindelig fornuft til at indse konsekvenserne - mens det kniber med løsningerne.
Det, jeg savner, er kærligheden til kloden og dens liv - samt forståelsen af, at denne planet må vi indordne os - den er ikke noget, vi bare kan skalte og valte med.
Har vi først - helt grundlæggende - fundet den indstilling, ligger løsningerne jo lige for.
Vi kan godt globalt opnå færre børn, hvis vi gør den nødvendige indsats, som nok har mange sider, men som alle er overkommelige.
Vi kan godt stoppe den enorme afbrænding og CO2-udledning og erestatte en med vind-og solenergi - og slår det ikke til, kan moderne og sikker atomkraft skaffe os tilstrækkelig energi samt en stadig mindre mængde affald, som vi kan styre - i modsætning til CO2, der bare ryger ud i atmosfæren.
Vi kan godt indskrænke vores enorme brug af jorden til "spisekammer" - især til vore husdyr, som vi har alt for mange af.
Fundamentalt for mig er det kærligheden til kloden, samt det at være en harmonisk del af den, der er det fundamentale. Kunne denne livsindstilling blive almen, ligger vejen åben til "Paradis på Jord". Desværre ser et ikke ud til at vore herskende religioner er sådan indstillet - men de kan måske udvikle sig i den retning.
M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#30535 - 29/08/2020 14:24
Re: Klima- og Corona-krise
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Jan. Du serverer en række links om kødspisning og vegetarkost, om overbefolkning, om tortur, om hvad Sadhguru og Vandrer mod lyset mener, og du slutter med Lars Muhls spiritualisme - alt sammen i stedet for selv at formulere, hvad du mener - går ud fra, at du er enig med dine links.
Det mest interessante, synes jeg, er dit sidste link til Lars Muhl. Hvad han fortæller om meditation, får mig til at mindes mine oplevelser i en meget lille kirke i et mennesketomt meget lille kloster på en mindre bjergtop i en subtropisk urskov på en lille græsk Ø - en meditations-form, som jeg ubevidst dumpede ind i - og siden har taget med mig Jo - Lars Muhl har fat i noget væsentligt her. Det var i hvert fald noget, som førte mig til at elske livet - som det er. Dét, jeg så opdager, der har manglet, er at elske klodens liv - helt at opfatte at eget liv - at menneskers liv - er en del af en større sammenhæng: Klodens liv. Det er åbenbart svært at slippe det menneskecentrerede - og at få øje på den større sammenhæng, vi indgår i.
M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|