Der står nu en gang det, som der står i bibelen, som er grundlaget for kristendommen
Ha ha LOL
Bibelen eksisterede ikke da kristendommen blev grundet, eller opstod. Og igen du aner intet om hvad det var der greb folk, eller begivenheden Kristus ind i verden ved mennesket Jesus.
Du mentaliserer kristendommen, som om man kunne maksimere sig frem til kristendommen (at blive iklædt Kristus) som om man kunne læse og studere sig frem til troen der er Kristus, begivenheden Kristus ind i verden ved mennesket Jesus. Det har man aldrig kunnet, det er aldrig sket, for dermed var Gud sat ud af spillet, enhver spiritualitet var forsvundet.
Du kan ikke sætte Gud i dit liv ud af spillet ved at fastsætte spørgsmålet eller Gud, gennem hvad der passer jer bibelfundamentalister at læse, som I har lært udenad af andre, dette er menneskeværk og døder os som Paulus så flot igen igen illustrerer det for os.
Tro er ikke noget mentalt, tro er ikke identisk med tanker og forestillinger. Tro er ikke bibelkonkordantiske mentale forestillinger, dette er indbildt psykose.
Du lyver mand, Tikka, jeg kan finde hav af eksempler på at du har fraskrevet dig den kristne tro og kaldt det hjernespind det hele.
Kan man være troende, eller tro, uden en trosakt? Uden at være grebet af inspiration (Ånden) og entusiasme? Nej man kan ikke være i nærheden deraf, også derfor dine depressive tendenser der stammer fra den psykose du skaber når du forbobler virkeligheden gennem dine bibelkonkordantiske mentale trosforestillinger. Dette er en sygdom og ikke i nærheden af den spiritualitet begejstring, grebethed og entusiasme (Ånd) der kendetegner troslivet. Disse så spontane livfulde suveræne livsytringer.
Mit problem med jer bibelfundamentalister, Jehovas Vidner er at I står og vidner fuldstændig livløse (åndløse) uden begejstring og entusiasme, I er tydeligvis ikke grebet og drevet af Kristus, af Ånden, men af mentale bibelkonkordantiske trosforestillinger. Og igen, troen, troslivet er ikke mentalitet. Som Luther siger, det virker ingenting og som Paulus siger det døder os. I den grad der mangler liv hos jer, som er blevet erstattet af bibelkonkordantiske mentale trosforestillinger.
Hver gang man debatterer med jer, sætter I jeres humor, kærlighed og tænkning ud af funktion og roder rundt i jeres bibelkonkordantiske værker, også derfor jeg genkender dine automat reaktioner, hvad du hælder folk i hovedet af svar. Det er gyseligt at se hvor lidt liv og Ånd der er bag dine ord og din person der er syltet i bibelkonkordantiske mentale overindlærte trosforestillinger.
Du ødelægger dig selv og siden her.
Du vidner falsk, du render rundt og vidner om hvordan lige jeres sekt har valgt at forstå bibelen. Men selv ikke om der fandtes en korrekt forståelse bibelen, så ville dette ikke være tro, den kristne tro, det har ikke en dyt med sagen at gøre. Og det glæder mig at jeg har Paulus og Luther bag mig som ingen andre i hvad jeg her skriver.
Vi må ikke slå hinanden ihjel, døde hinanden og udslukke Ånden, fjerne begejstringen og vores entusiasme, de spontane suveræne livsytringer, vores i Kristus væren, vores kreative ekstase og ildglødende engagement. Vi skal være i den Ånd og ekstase, glæde og begejstring og livfulde kærlighed begivenheden Kristus ind i verden er ved mennesket Jesus, så vidner vi sandt, så er vi KIRKE i verden.
Kristendom har aldrig, ALDRIG, været i nærheden af bogstaver og sætninger i en bog, bibelen. Bogen kan måske inspirere (hvis man læser den i rette ånd, fanger spiritualiteten), som alt hvad jeg skriver er Kristus vidnesbyrd fra især Paulus ægte breve. Men vi skal ikke ned på linjerne og sætninger og bogstaver og så mentalisere dette. Dette er iøvrigt lig med depression og demens ved man, at sætte sin inspiration og motivation, vi er drevet af ud af funktion. Vores, vi kristne, store motivation, motiv, urbillede og ide, er Kristus arketypen, det Guds billede, motiv, motivation, vi er skabte i til.