1
registreret Arne Thomsen
680
gæster og
191
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#28643 - 24/11/2019 01:22
Re: Mellemrummet
[Re: RoseMarie]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
Hej i natten, RM..
Ka' slet ikke nisses op til jul i år, trods de første glöggs, måske det skyldes ensomme blade på træerne der i vinden ligner sommerfugle der basker med vingerne, forårssignaler der forvirrer nissemaven, ja havde det ikke været for de små med de store øjne, da ville jeg ha' troet vi befandt os i beg. af marts! Man ska' geares op med kulden og sneen der skærer en i øjnene gennem krystalluften tidlig morgenen, huer som irriteret vipper over låse der nægter og trætte børnehaveøjne der ser kærligt op på morfar. Og så er der alle dem som mangler, fx Jac, eller ham den anden Andersen, hov! Ja nu vi er der:
Undren
Sommetider ser jeg op fra avisen eller bogen og tænker Hvorfor ser mennesket ud som det gør hvorfor ser jeg ud som jeg gør hvorfor ikke fire ben eller seks og fire arme så fik man nået mere og nu vi er i gang to hoveder der fører interessante interne dialoger ører som en kronhjort hvorfor ikke gevir to øjne i nakken og et på issen satellitundervågning hjørnetænder omdannet til små elegante svungne stødtænder selvlysende manke og vinger først og fremmest brede stærke vinger jeg ser mig tydeligt for mig skriger højt ryster synet af mig og læser lettet videre.
*
Satellitundervågning … genius d' fin Andersen, basta! ;)
mvh nissen u/ snespor...suk!
|
|
Svar
|
|
|
#28662 - 27/11/2019 06:37
Re: Mellemrummet
[Re: RoseMarie]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
Morn' RM..
… eller nok rettere, julegeneralinde, da du tydeligvis er den der har formået at nisse sig op.
Her fortsat lidt fra Jac, noget af det jeg anser for særdeles smukt. Sandsynligvis har han stået og set på sin elskede i spejlet og set bukkebruse rejse sig, mens hun tørrede hår:
Havet omkring, omkring havet
dit ansigt står filurgrumset i spejlet, og der er slet ingen alder at spore, undtagen havet omkring, omkring havet,
selv din stemme knækker på overfladen, men den bærer robust på en bølgetop, undtagen havet omkring, omkring havet,
det er så vanskeligt med lyset fra stenene, men det er nok for din drøms beskyttelse, undtagen havet omkring, omkring havet,
dit ansigt står filurgrumset i spejlet, og der er slet ingen alder at spore, undtagen havet omkring, omkring havet
- Jac.
mvh Simon
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|