2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
24
gæster og
1105
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#24600 - 23/01/2018 20:58
Re: Kristus-Ordet
[Re: Tikka]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Tikka.
Ondskab er som kærlighed handling. Mit svar: En handling kan ikke udføres, før den er gjort mulig.
Hvis ikke videnskaben anerkender Guds eksistens, er der jo i dette alene en "konflikt" ... Mit svar: Emnet Gud ligger udenfor videnskabens rækkevidde - i hvert fald så længe den ikke kan komme "bagom" Big Bang
Til dette kan jeg kun sige, at den Gud - skaberen - der forkyndes i bibelen, har jo netop givet menneskene en særstilling, da vi – formoder jeg – er de eneste i hvis hoveder ordet Gud kan eksisterer og som derfor også er i stand til at prise ham. Mit svar: Jeg tror ikke på denne "særstilling", som Bibelens forfattere hævder - om sig selv - og os andre.
Nu taler vi jo ikke om buddhisme, men kristendom, og da denne Gud er kærlighed - der skal tilbedes i ånd og sandhed - giver det vel sig selv, at når det ikke gøres vender man sig fra Gud og er derved ond, da man jo ikke lader sig lede af hans kærlighed, men i stedet af denne verdens fyrste der forblænder de ikke troendes forstand – i den forståelse kan man sige livet er illusorisk, men ondskaben er da fakta. Mit svar: Jeg bortcensurerer ikke noget på forhånd, og om tilbedelse er dét, den sande Gud - eller det sande guddommelige - ønsker, er jeg bestemt ikke sikker på.
Hvorfor tror du så ikke på eksistensen af bibelens Gud, som jeg husker, du har fortalt? Mit svar: Det gør jeg også delvis, men jeg tror ikke, at Bibelen - eller noget menneske - kan rumme sandheden om Gud.
Vil det sige, du tro på en anden Gud end den bibelen forkynder, og samtidig tror på Mit svar: Det har jeg netop svaret på
M.v.h. Arne
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|