Hej ABC
Hej Thomas
Der er vist for meget rødvin i mit liv.
Det beklager jeg (forstyrrelsen).
Det skal du skam slet ikke beklage. Bare pas godt på dig selv! Jeg siger det ikke for at moralisere, men fordi at jeg oftere og oftere læser, at alkohol i selv små mængder øger risikoen for kræft.
Du mener ikke der er tale om en åndelig opstandelse og at hans dødelige legeme befinder sig et sted på jorden (det der måtte være tilbage af det).
Der er tale om en kropslig opstandelse af transfysisk karakter. Jesu krop kunne tydeligvis både befinde sig på jorden og i himlen. Han viste sig for disciplene kropsligt efter sin død. Nu er han i himlen. Ikke for at blive der - men for at komme igen! Den dag vil himlen og jorden forenes og blive Ny Skabelse. Og da skal vi alle oprejses til et nyt, kropsligt liv.
Det lader til at du taler om en legemelig opstandelse for Jesus vedkommende og en åndelig opstandelse for alle andres vedkommende? Som sådan forestiller du dig ikke at de døde legemer står op af graven. Dette ligner meget en åndelig opstandelse hvor ånden (jeg´et) iklædes et uforgængeligt legeme.
Det er både fysisk og uforgængeligt. Det er ikke immaterielt, hvad mange ellers forstår ved 'åndelig'.
Kh Thomas