0
registrerede
821
gæster og
256
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#26024 - 03/09/2018 12:15
Irritation - Indsigt - Forståelse
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Om det er det rette forum, jeg har valgt til denne tråd, kan nok diskuteres, men dette forum har ikke været brugt siden 2014, så jeg generer vis ingen ![blinker blinker](/debat/images/graemlins/default/wink.gif)
Idéen er en tråd, hvor det, at vi irriterer hinanden, både kan udtrykkes her - i stedet for at forplumre andre trådes emner - men hvor det måske også - udover gensidig tilsvining - kunne føre til indsigt i, hvad der ligger bag irriterende adfærd hos debatdeltagere.
Håbet kunne jo være, at bedre indsigt kan føre til større gensidig forståelse - og dermed at det destruktive kan vendes til noget mere konstruktivt.
At blive irriteret er jo alment menneskeligt, og den umiddelbare reaktion er jo "at give igen" á la: "Dumme svin! Det kan du selv være!".
Men en anden reaktion kunne jo være at stille spørgsmålet: Hvorfor er vedkommende "et dumt svin"? - og så kommer jo måske det spændende: Hvad dette udvikler sig til ![blinker blinker](/debat/images/graemlins/default/wink.gif)
Så nu er der sådan en tråd - for hvem, der måtte have lyst at bruge den
M.v.h. Arne
|
|
Svar
|
|
|
#26025 - 03/09/2018 13:03
Re: Irritation - Indsigt - Forståelse
[Re: Arne Thomsen]
|
bor her
|
Registeret: 05/09/2015
|
|
Om det er det rette forum, jeg har valgt til denne tråd, kan nok diskuteres, men dette forum har ikke været brugt siden 2014, så jeg generer vis ingen ![blinker blinker](/debat/images/graemlins/default/wink.gif)
Idéen er en tråd, hvor det, at vi irriterer hinanden, både kan udtrykkes her - i stedet for at forplumre andre trådes emner - men hvor det måske også - udover gensidig tilsvining - kunne føre til indsigt i, hvad der ligger bag irriterende adfærd hos debatdeltagere.
Håbet kunne jo være, at bedre indsigt kan føre til større gensidig forståelse - og dermed at det destruktive kan vendes til noget mere konstruktivt.
At blive irriteret er jo alment menneskeligt, og den umiddelbare reaktion er jo "at give igen" á la: "Dumme svin! Det kan du selv være!".
Men en anden reaktion kunne jo være at stille spørgsmålet: Hvorfor er vedkommende "et dumt svin"? - og så kommer jo måske det spændende: Hvad dette udvikler sig til ![blinker blinker](/debat/images/graemlins/default/wink.gif)
Så nu er der sådan en tråd - for hvem, der måtte have lyst at bruge den Dumme svin skal ignoreres eller elskes, og tråden bør efter min mening oprettes i forummet Papirkurven, hvis du har behov for: "at give igen" á la: "Dumme svin! Det kan du selv være!" - med mindre du opfatter det som en sygdom at blive irriteret og give igen ... Jeg opfatter det som manglende selvkontrol og kærlighed. ¨¨¨¨
|
|
Svar
|
|
|
#26026 - 03/09/2018 13:26
[Re: Tikka]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
|
|
Svar
|
|
|
#26027 - 03/09/2018 14:24
[Re: Arne Thomsen]
|
bor her
|
Registeret: 05/09/2015
|
|
Arne: Du skrev jo selv i Poetisk fryd: #26019 - 03/09/2018 01:28: Måske du kan flytte vores dialog over i en ny tråd, hvis du ønsker vi skal fortsætte. Jeg har så efterkommet dit ønske ved at oprette en sådan tråd - også fordi jeg selv synes, det kunne være en god idé. Mit forslag gik på vores dialog. Vi tilsvinede jo ikke hinanden. Jeg tænkte, at det vi 2 havde skrevet kunne flyttes til en ny tråd – altså helt blev fjernet fra forummet Mellemrummet - hvis du ønskede, vi fortsatte dialogen ... ellers er jeg ude. Arne: Når jeg så gør det, vil du kassere idéen ved at smide den i Papirkurven - som vel egentlig er forbeholdt Admin ![blinker blinker](/debat/images/graemlins/default/wink.gif) Ideen er usympatisk – som jeg skrev i Mellemrummet #26011 - 02/09/2018 22:38 - men jeg ønsker ikke at kassere den, og kan jo heller ikke bestemme, men under forummet Papirkurven står der: Smædeskriverier og skænderier henvises til dette forum! … og det er hvad jeg forestiller mig din tråd – "dumme svin" - vil udvikle sig til hvis den benyttes - for er man irriteret og kalder andre dumme svin ect. er det jo ved kasse 1 og ikke først i kasse 2 der kvitteres, Arne: Jeg synes ikke, du er nem at "gøre tilpas" ![blinker blinker](/debat/images/graemlins/default/wink.gif) Du skal ikke gøre mig tilpas … og da slet ikke når du taler om forståelse og indsigt er væsentligt for dig. Din tråd her er ikke en fortsættelse af vores dialog, men det forslag du fremkom med #26001 - 01/09/2018 11:10 i Mellemrummet.¨¨¨¨
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|