Arne, jeg kan ikke komme det meget nærmere ...
Der er stadig mange af "de mindre ånder", som i tiden ser på sig selv og deres egne konstruerede metafysiske systemer, som en Sandhed, de kalder holistisk. Systemer som må indlæres efter lige netop deres bibler og helligskrifter. De udråber sig selv som vismænd, og hvis de ikke udråber sig selv, så er der i tusindvis af tilbedere, der gør det higende efter Åndelige Vejledere og træningssystemer.
Åndelig vejledning fyldt med træningssystemer og skemaer, som gi'r sig ud for at være spirituel&holistisk videnskab på et virkeligt højt niveau, er jo ikke andet end Kejserens nye klæder om igen. H.C. Andersen har bestemt ikke levet forgæves ved sin evne til eventyrfortællinger i flere lag, ej heller Karen Blixen og Suzanne Brøgger og så mange andre skønlitterære forfattere i både prosa og lyrik.
Kære Arne, vi kommer det nok ikke så meget nærmere end dét her. Nogle læser linjerne helt ret, andre kigger efter og elsker nullermændene i mellemrummene ;))
P.s.
Jeg vil lige minde dig om min tidligere opfordring til smil og latter med Nuet druknet i latter af Per Højholt ;))
Redigeret af RoseMarie (06/09/2018 21:25)