Den samme mand (Arne) skriver det her:
Og så kan andre "hoppe og danse" med deres dogmer, som de lyster.
For mig gerne - når blot de ikke laver ulykker med dem.
Det var i hans øjne, jeg så det - som jeg tror enhver vil kunne se: Tag ikke menneskenes dogmer alt for højtideligt
Nu skal I holde fast, passe på I ikke falder ned af stolen folkens, for han er på samme tid glødende tilhænger af at teodicé-problematikken skal tages meget seriøst, den er så vigtig, så vigtig:
har jo udtrykt min holdning til teodicé-problemet - hvad jeg er nået frem til.
Du forsøger at ignorere teodicé-problemet, og dermed gør du dig - i mine øjne - både sårbar og utroværdig.
Det hænger overhovedet ikke sammen hvad den mand siger, mere selvmodsigende kan man ikke være
Det er grotesk
Og umuligt længere at tage hvad manden skriver seriøst
Det stritter i øst og vest
-0-0-0-0-
Kristendommen siger ikke Arne noget
Arne siger kristendommen alt
Vi andre føler os tiltalt af kristendommen og læser gerne i Nye Testamente og lytter gerne til dygtige moderne teologer
Men Arne kan ikke engang stave sig igennem fx Paulus's breve, ja han anede ikke engang hvad Paulus skriver om
og alligevel har han så store tanker om sig selv at han mener vi alle har misforstået kristendommen og han kan skimte en mere ægte og sand kristendom, det må være Arnedom.
Jeg siger det igen, jeg tror manden er meldt ud af folkekirken, at han er på kant med kirken og de kristne omkring sig, at dette fører til en aversion imod kristendommen som så, og hævnen på alle de kristne er at han på en græsk ø har fundet den sande kristendom og alle andre kristne i hele verden (Luther Tillich Albert Schweitzer med mange millioner flere) de har ikke fattet en skid,
Ja med teodicé-problematikken Arne har opdaget at alle kristne har misforstået kristendommen
Den mand der siger vi ikke skal tage dogmer seriøs er glødende tilhænger af teodicé-problematikken