Simon: Så her forklares vi hvad du mener med ”fælles værdier”, samt hvor i den kapitalistiske model en politik findes der skulle bestride disse ”fælles værdier”…? ;)
Der skal en bevidstheds ændring til, så vi der har nok, ikke lader et umætteligt begær være vores gud, og derved ødelægger det fælles gode, som vi alle er afhængige af.
Vil vi ikke ændre holdning til vores overforbrugs påvirkning af miljøet, så vores samvittighed handler i overensstemmelse med indsigt, må vi leve videre med klimaændring, sult, krig, flygtninge og elitens undertrykkelse og udnyttelse af medmennesket og jordens resurser.
…
men … nu har jeg jo lige lært,
at FN arbejder på sagen – fred og sikkerhed mm. - og frelseren Macron vil i kristen ånd skabe et fort Europa, og investere i grønne løsninger og vækste –
vækste - kapitalistens mantra …
…
SÅ det er da fortrøstningsfuldt!!!
- selv om man må påregne –
DET må man huske - at "ting tar’ tid" i et demokrati …
… så måske …
… hvem ved hvad fremtiden bringer … om "de" når det, før det er for sent …
… men ellers kan menneskeheden – de udvalgte med kristen ånd, vil jeg tro – i stedet flytte til en anden planet engang ud i fremtiden, når de har ødelagt livsgrundlaget på jorden – og så kan jeg jo filosofere over, hvilken samfundsøkonomi de vil have et sådan sted.
*
Og gad vide hvilken samfundsøkonomi man forestiller sig i det - ifølge skrifterne - kommende teokratiske guds rige på jord efter guds indgriben - for der skulle det jo være slut med krige, sult, sygdomme, udplyndring og ødelæggelse af jorden.
¨¨¨¨