Hej Tikka
Måske tænker vi forskelligt
![smiler smiler](/debat/images/graemlins/default/smile.gif)
Du basere alt på bibelen? Det gør jeg ikke. Bibelen er blot nogle skrifter blandt mange andre skrifter.
Hvad starter troen med?
Når min elskede (far, mor, bror, søster, barn osv.) går bort, hvor går de så hen?
Vi har til alle tider gjort os forestillinger om efterlivet. Det er ganske naturligt at sådanne forestillinger opstår. Det ville være meget underligt andet.
Enig?
Vi kan se at folk forandre sig efter døden...at der mangler noget ved dem. De er ikke som de plejer at være.
Hvad har forladt legemet?
Du taler om guds rige, og der tænker jeg bare, hvordan kan guds rige blive en realitet (på jorden), hvis vi ikke er kærlige, barmhjertige og retfærdige?
Hvis gud elsker mig, så vil gud også lade mig leve videre. Alt står og falder altså med gud, forsåvidt at gud bestemmer om jeg skal leve videre.
Jesus død på korset har ikke ændret noget for mig. Tværtimod. Det var en tragisk begivenhed. Menneskene forstod ham ikke eller ville ham ikke. Han gik i døden for sin lære. Beundringsværdigt.
Man kunne vel sige, at han stod ved sin lære til det sidste?
Har Jesus levet?
Ifølge bibelen og bogen "Vandrer mod lyset!" har han levet og lever han stadigvæk. Og så en masse kristne selvfølgelig.
Hvilken dag taler jeg om?
Er vi allesammen blevet kærlige, barmhjertige og retfærdige mennesker?
Hvem kender dagen?
Kærlig hilsen
ABC