1
registreret Arne Thomsen
680
gæster og
191
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#20711 - 17/05/2016 15:46
Re: ”Den fuldkomne helhed”
[Re: Simon]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Jeg skrev, om Umberto Eco´s "Kirkegården i Prag", som Simon kalder "fremragende" :Umberto Eco "boltrer sig som en gris i mudder" Det havde jeg fra dagbladet Information's anmelder af bogen i 2012: Marie Louise Kjølbye.
Og jeg spurgte så: Simon svarede:
Hr. lægprædikant..
Hvis du i stedet for på Wiki’ at læse, hvad for dig ukendte mennesker måtte mene om noget de har læst, selv begynder at læse bøgerne, da vil dine spørgsmål forandre sig til noget mere interessant end forkrøblede trosanskuelser bygget på ukendte menneskers meninger. Sad du også og skrev sidemanden af i grundskolen? Ret du bare det kristne pædagogiske skelet mod nærmeste bibliotek, du vil nyde at få lidt af Ecos vid på trynen, så se du bare at komme afsted…;)
mvh Simon P.s.: bare et hint: du ska' nok ikke læse den med samme kristne forargelse, som troende læste Da vincikoden m.m. Så hvis det er eneste mulighed, bør du måske alligevel holde dig til skabelsesberetninger alias JV og deslige. Men jeg tror du ka', så ud af sutskoende og god fornøjelse med dig...;) Endnu engang bekræfter Simon - eller er Simon i virkeligheden Umberto Ecos: Simonini, om hvem anmelderen skrev:
I romanen er protokollernes ophavsmand notaren Simonini, romanens eneste fiktive person. Ikke kun er han professionel dokumentforfalsker, men også den mest usympatiske og upålidelige romanhovedperson og fortæller i kvindes minde. at samme Simon er særdeles veludrustet til nedrakning - og nærmest uduelig til oplysning.
Misundelse er nok ikke det, jeg først føler - i den anledning
Arne
|
|
Svar
|
|
|
#20714 - 17/05/2016 21:40
Re: ”Den fuldkomne helhed”
[Re: Simon]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Det eneste, det - indtil nu - er lykkedes Simon ("Simonini" ) at fremstamme, er ordet: "fremragende" - plus nogle "kommandoer" om at læse, som Simon(ini) befaler, hvilket ingen vist kan tage højtideligt
Eller er der nogen, der kan give ham ret? I så fald: hvorfor?
M.v.h. Arne
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|