1
registreret Arne Thomsen
680
gæster og
191
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#18797 - 07/11/2014 19:17
Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
[Re: Arne Thomsen]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
Hej Arne..
Allerførst, har hverken Einstein eller nogen videnskab noget at bestille i meningsindholdet dit!
Hvad jeg grundlæggende sir er, at der intet mystisk er ved din evne til eksistens, at du selv skaber mystikken og bare overfører den på din eksistens og verden omkring dig. Dette skyldes altså din måde at tænke på, ikke hverken din eksistens, BB, verden, evolutionsbiologi eller videnskaber, der bare forklarer det der optager dig med langt større succes end du. Derfor bliver tillægget til overstående jo også, at du selvfølgelig bør overveje en revision af din tænkemåde, da din mystik som vi har set, ingen som helst forklaringskraft har og altså bare er en hobby.
Grundlæggende må man bare sige, at du (stadig) kun snakker om dine indtryk af verden, men ikke kan forklare hvad der ér for indtryk og hvilken forbindelse disse har med verden, hvorfor du reelt kommunikerer noget miskmask du har svært ved at udrede pointen i – her på debatten. Dét er konklusionen Arne, beklager ;)
mvh Simon
|
|
Svar
|
|
|
#18798 - 07/11/2014 21:20
[Re: Simon]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Ja, det er så din konklusion, Simon - du som end ikke selv har et verdensbillede - og som her på debatten øjensynligt "lever af" at kritisere andres.
Du bliver ved at pådutte mig noget mystisk, som jeg ikke kan få øje på, og som du ikke forklarer nærmere. Det ser for mig ud som, at du er "snusfornuftig", men det kunne jeg måske korrigere, hvis du præsenterede, hvor du selv står.
Og indtil du gør det, vil jeg hævde at, hvad du - ubegrundet - kalder "noget miskmask", at dét trods alt er bedre end ingenting
Din påstand om, at min indstilling "ingen som helst forklaringskraft har" medgiver jeg dig gerne. For det er slet ikke forklaring, jeg primært søger. For mig drejer det sig om at leve livet - fuldt og helt - mens jeg har det
M.v.h. Arne
|
|
Svar
|
|
|
#18799 - 08/11/2014 07:22
[Re: Simon]
|
bor her
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Sverige/Danmark
|
|
Pænt af dig, Simon, at bruge så megen tid på at gøre Arne lykkelig. Er det efterhånden ved at gå op for dig, at Arnes "lykkefølelse" består i et umætteligt behov for at nedgøre andres opfattelser, og at gøre diskussionerne til en ligegyldig polemik? Så det eneste reelle spørgsmål er: Hvad er dit formål med at blive ved med at "fodre trolden", når det åbenlyst modvirker en sober debat om mere interessante emner, der kunne få flere til at deltage i diskussionerne? Eller har du stadig ikke forstået, at det er troldenes kværulanteri, der holder andre væk fra debatterne? Mvh Arnes tålmodige dansklærer Ole Bjørn :o)
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|