Kære Hr. Lægmandsprædikant..
Sig mig engang, de sidder vel ikke dér og kalder mig for en vits, jeg, der har gjort mig umage for at fremstå i yderste alvor, og alene for komme deres syndige men guddommelige sjæl til hjælp, inden den helt og aldeles forsvandt i det tynde luftlag, så er dette virkelig takken?
Se, havde nu ikke jeg vidst hvor rød deres lille kind er, efter de gentagne gange i forsøget på at få lidt af livet ind i hovedet, i stedet stak molevitten ind i et kreationistisk hvepsebo af følsom overtro, ja så ku’ det ha lignet deres forsøg på at erobre endnu flere skrammer. Det ville deres gud imidlertid slet ikke bryde sig om, desuden minder jeg dem her om, at jeg sagtens ku’ finde på at give slip på snoren, hvorfor de med det samme ville forstå gravitation som ikke bare er en trossag! Så jeg anbefaler dem i stedet et kig i bønnebogen, gerne dér hvor det opfordres at man vender den anden kind til, hvilket de som prædikant må forventes at indse det fornuftige i – jeg ville aldrig tilføje også dén rødme, men ku’ sikkert finde på at skrive derpå: ak, de er godt nok sure i år! – og ikke kun for at hylde både Alstrup og Storm! ;)
mvh, i ønsket om at weekenden må bekomme dem guddommeligt vel!
Simon
Redigeret af Simon (14/02/2015 15:40)