Du har det svært med forståelsen af danske ord, Arne. Hvordan kan du kalde noget for
"hemmeligt", når jeg åbent har fortalt om, hvad jeg gør.
Jeg har adskillige gange gennem årene fortalt, at jeg studerer kommunikationen på de elektroniske medier, herunder specielt sprogbruget på offentlige debatsider. Det kan jeg jo ikke studere ved at gå til fodbold eller i biografen, men kun ved at følge eller deltage aktivt i sådanne debatter.
Hvis en kemiker vil studere reaktionen mellem to kemikalier, så hjælper det ikke, at han sætter sig og stirrer på flaskerne og håber på, at de vil blande sig. Han er nødt til at hælde dem sammen selv.
Niel Bohr har for næsten hundrede år siden fastslået, at en iagttager altid er en del af et eksperiment og påvirker dets udfald. Nu prøver du så at fremstille både mine handlinger og denne naturlov som noget odiøst og moralsk forkasteligt.
Jeg skylder dig tak for, at du så overbevisende har demonstreret, at en akademisk titel ikke er nogen garanti for, at indehaveren kan forstå sit eget modersmål. Så hvad nytte skulle du have af at læse mine konklusioner udtrykt i et fagsprog, der ligger endnu længere væk fra din forståelseshorisont end almindeligt hverdagsdansk. Det kan da kun lede til endnu større misforståelser.
Mvh
Ole Bjørn :o)