3
registrerede Hanskrist, Arne Thomsen
,(1 usynlig),
53
gæster og
748
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#28051 - 05/09/2019 11:43
Re: Mellemrummet
[Re: RoseMarie]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
Sommerregn i september med græs af morgensølv, en gummistøvledag med solens pludselige varme og Thøger Larsen i sit Es…
Sommervise
Du danske Sommer, jeg elsker dig, skønt du saa ofte har sveget mig. Snart kolde Farver i Sky og Land, snart nøgne Piger ved hver en Strand. Mer, mer , mer jeg dog dig elsker, hver gang du ler.
Du er i Sindet jo lunefuld, dog Hjertet inderst er pure Guld, et Æventyr er dit glade Navn, og Blomster lyser ud af din Favn. Korn. korn, korn i Drømme grot under Musens Horn.
Når dine Bølger mod Bredden gik, beruset blaa som Gudinders Blik, en Ungdom jubled din Lovsang ud, kun klædt i Solskin og brunet Hud. Ned, ned, ned til Daab i Glemsel og Evighed!
Og naar du strakte med aabent Sind de lyse Nætter i Himlen ind, imens det dufted af Hyld og Hø, vi bad: Lad Drømmen dog aldrig dø! Ak, ak, ak! Vort Hjerte svulmed af tro og Tak.
Og stundom ud af dine lyse Glød sprang Lyn fra Skyen i Jordens Skød, og Tordenlatter og Tordenregn din Trolddom spændte fra Egn til Egn. Vild, vild, vild er, skønne Sommer, din Kraft og Ild.
Du danske Sommer, min Hilsen tag, du lyse Nat og du lyse Dag! Gaar tit du kold over Landet hen, jeg ved, du kommer dog hed igen! Ja, ja, ja jeg ved dit Hjerte er Guld endda.
mvh Simon
|
|
Svar
|
|
|
#28057 - 06/09/2019 14:39
Re: Mellemrummet
[Re: Simon]
|
bor her
|
Registeret: 02/05/2009
|
|
Hej Simon Tak for dine altid flittige og farverige penselstrøg i ordenes billedsprog. Og det til stor inspiration, så selv en død liver op i øjnene og med et smil sætter brillerne på næsen for at læse videre ... følge fortsættelsen og få det hele med :))) Noget om evig salighed
Når jeg engang om mange år er blevet hundred år og står på gravens rand og vakler og Herren kikker på sit ur og inviterer mig på tur til himlens tabernakler mens fanden fra sin tudsedam vredt påstår jeg skal ned til ham og de fordømte stakler da vil jeg salomonisk gå imellem dem og foreslå mig delt i tre portioner: Gud får min sjæl og fanden får min gamle krop med hud og hår men tappet for hormoner! De sidste blir fordelt påny blandt unge mænd fra land og by med elskovsglade koner! O, fryd og glæd dig, gamle ven, for da blir lille Rasmussen den største blandt mormoner!
Halfdan Rasmussen
Her indskyder jeg farven blå det kan lade sig gøre i et digt jeg indskyder farven blå bag snestormen foran den sorte januarnat foran andre sorte nætter og tværs gennem dette rum jeg skriver i indskyder jeg farven blå og dens særlige tone
Uffe Harder
Et grønt skur hvis skallede brædder lyste salamander
i påskesol ved roemarker
et grønt skur som samler al verdens lys.
Poul Borum
Andet berørt. Endnu med pletter af græs på den mættede hud som i stilhed
Endnu med blade på hænder og fødder sted som til sidst
Andet til sidst. Som skiftende til og fra blivende sted er hér
Andet som husker din stemme i gråbrun svamp
Søvn som i prikkende nåle husker din krop en solplet
Endnu med urtågens farve
Endnu med adskilt
Adskilt som fører dig adskilt
Endnu med græs efter græs
Ind i et andet til sidst
som berørt
Inger Christensen Lidt til øjne og ører til minde om et farverigt livstykke med syn for det sanselige og en evne til åbent, nysgerrigt og undrende at møde det, der opstår som noget naturligt og værdifuldt ... en livsbekræftende nisse var han :)) https://vimeo.com/282810862https://www.24syv.dk/programmer/flaskens-aand/34881191/dyr-damer-og-dodNisseligst & go weekend RoseMarie
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|