Kære treram.
Simon har nu produceret 3 indlæg, hvor han "tilbageviser" alt, hvad jeg ved om samfund, biologi, Dawkins, teologi og om hvordan en debat skal foregå. Utroligt så klog han er på næsten alle områder, så du bør virkelig skrive dig hans meninger bag øret.
Selv vil jeg nøjes med at lytte til hans visdomsord, for det ser åbenbart ud til, at jeg må skrotte mine 50 års forskning i tværfaglig kommunikation. Indtil i dag har jeg faktisk troet, at det havde en vis værdi at studere et emne grundigt, før man udtalte sig om det, og det tror jeg faktisk stadig.
Men jeg er spændt på, hvordan min ven og kollega, professor emeritus Mogens Herman Hansen vil reagere, når jeg fortæller ham, at en lægman har fundet hans internationalt anerkendte forskning i demokratiets historie forkert, fordi han sætter vognen foran hesten, og at en roman af Maria Helleberg. Jeg er også spændt på, om det vil få ham til fremover at afslå at holde forelæsninger på de mange universiteter verden over, der beder ham komme som gæsteprofessor.
Jeg har dog mine tvivl om, hvorvidt vores nye selvbestaltede eksperts meninger har rykket ved noget som helst.
Mvh
Ole Bjørn :o)
P.S. Mogens Hermans seneste bøger "
Demokrati som styreform og som ideologi (2010)" og "
Demokratiets historie fra oldtid til nutid (2012)" kan fås på forlaget
Museum Tusculanum, og du kan læse mere om dem her.
http://www.mtp.hum.ku.dk/details.asp?eln=203397 Jeg har dem begge og kan varmt anbefale dem til alle, der ønsker at forstå begrebet demokrati. Min egen forståelse af demokratiet har jeg primært fået med hjælp fra ham.