Vestlige samfund vinder ikke på alle. Jeg er ikke sikker på, hvorfor så mange mennesker gør et spørgsmål om Desert TRIBAL PRAKSIS i det 6. århundrede. Muhammed gjorde intet ud af normen for hans samfund. Det faktum, at Aisha gik på at blive en af ​​de vigtigste muslimer der nogensinde leve bare gør denne kritik tomt nogen reel substans.
"Børneægteskaber som denne var forholdsvis almindelige i beduin samfund på det tidspunkt, og forbliver almindelig i nogle samfund selv i dag. [15] britiske akademiker Colin Turner tyder på, at sådanne ægteskaber ikke blev set som upassende i historisk sammenhæng, og at personer i en sådan samfund modnet i en tidligere alder end i den moderne Vesten. "
"Britiske historiker William Montgomery Watt tyder på, at Muhammad håbede at styrke sine bånd til Abu Bakr, [6]. Styrkelse af båndene almindeligvis tjent som grundlag for ægteskab i arabisk kultur"
Muhammad blev tilbudt de smukkeste arabiske kvinder med mekkanerne og Quraysh stammeledere til gengæld for ham at opgive sin profetiske budskab. Han vendte dem ned hver gang. Kritik af Aisha alder under hendes ægteskab var et ikke-spørgsmål til sine tilhængere heller hans fjender. Folk har for ganske nylig begyndt at opdigte et spørgsmål om det, fordi de kæmper for at finde alvorlige kritik af Muhammed.
Europæiske jødedom - "Child ægteskab var muligt i jødedommen på grund af den meget lave giftefærdige alder for kvinder A ketannah (bogstaveligt betyder lille [et]) var en pige i alderen 3 år, og at på 12 år plus én dag, [4. ] a ketannah var helt underlagt sin fars autoritet, og hendes far kunne arrangere et ægteskab for hende uden hendes samtykke. "
Ikke at nævne, kan du gå til Guatemala / Honduras / andre sydamerikanske kulturer til
find børneægteskaber at være normen.
\ \ \ \ \ \ \ \ \ \
-Vestlig snak om kvinders liberaliseringen er intet andet end en skjult form for udnyttelse af hendes krop, nedbrydning af hendes sjæl og fratagelse af hendes ære. Vestlige samfund hævder at have 'opløftet' kvinder. Tværtimod har det faktisk nedbrudt dem til status konkubiner, elskerinder og samfundet sommerfugle, der er blot værktøjer i hænderne på livsnydere og sex markedsfolkets, skjult bag den farverige skærm 'kunst' og 'kultur'.
-The kvinders status i islam er ofte mål for angreb i den verdslige medier.
1.. I de seneste kvinder blev nedbrudt og brugt som objekter af begær
De følgende eksempler fra historien rigeligt illustrerer det faktum, at kvinders status i tidligere civilisationer var meget lav i det omfang, de blev nægtet grundlæggende menneskelige værdighed:
1.. Babyloniske Civilization:
Kvinderne var nedbrudt og blev nægtet alle rettigheder under den babylonske loven. Hvis et menneske myrdet en kvinde, i stedet for ham at blive straffet, blev hans kone ihjel.
2.. Greek Civilization:
Græske civilisation betragtes som den mest glorværdige af alle gamle civilisationer. Under denne meget 'herlige' systemet, var kvinder frataget alle rettigheder og blev set ned på. I den græske mytologi, er en 'imaginær kvindes kaldet »Pandora» den egentlige årsag til ulykke af mennesker. Grækerne betragtede kvinder at være umenneskelige og underlegne mænd. Selvom kvinders kyskhed var kostbar, og kvinder blev afholdt i høj agtelse, blev grækerne senere overvældet af ego og seksuelle perversioner. Prostitution blev en regelmæssig praksis blandt alle klasser af det græske samfund.
3.. Roman Civilization:
Da romersk civilization var på zenit sin »herlighed«, en mand, selv havde ret til at tage livet af sin kone. Prostitution og nøgenhed var almindeligt blandt romerne.
4.. Egyptian Civilization:
Den egyptiske betragtes kvinder onde og som et tegn på en djævel.
5.. Præ-islamiske Arabien:
Før Islam spredes i Arabien, araberne set ned på kvinder, og meget ofte, når en kvindelig barn blev født, blev hun begravet levende.
2.. Islam opløftet kvinder og gav dem lighed og forventer, at opretholde deres status
Islam opløftet kvinders status og gav dem deres bare rights 1400 år siden. Islam forventer kvinder til at bevare deres status.
\\\\\\\\\\\\\
Et par vestlige forfattere hævder, at islam er baseret på slaveri. I betragtning af deres dystre historie folkedrab og slave befolkninger, man undrer sig deres frækhed! De støtter deres påstand ved at henvise til præ-islamiske arabere, der bæres på slavehandel. I virkeligheden var de blandt de få opportunister, der udnytter et system, der var begyndt længe før Islam kom på scenen - et system, at islam var gearet til at udrydde.
I dag er det almindeligt kendt, at slaveriet var det system af arbejdskraft anvendes af de store civilisationer i verden i tusinder af år før fremkomsten af ​​Islam. Pyramiderne i Egypten, Den Kinesiske Mur i Kina Byerne babylonerne, grækerne, romerne og perserne var alle bygget af slavearbejde. Men islam ikke opbygge et imperium ved undertrykkelsen af ​​én mand med en anden, men snarere blev Islam er bygget på princippet om lighed for alle mænd og universelt broderskab.
Lederne af islam vidste, at en umiddelbar erklæring om afskaffelse ikke kunne ende slaveriet, men ville kun skabe forvirring og alvorlig forvridning i denne epoke. I stedet Islam indført et program, hvor slaver kunne assimileres i frit samfund. Således blev slaveriet gradvist udfaset fra det islamiske samfund.
Det blev gjort obligatorisk, at alle slaver blive uddannet. Muslimerne blev pålagt at føde og klæde slaver på samme måde som dem selv. Det blev bestemt, at hvis en slave ønskede at købe hans eller hendes frihed, bør han eller hun blive hjulpet med penge og midler til at opretholde et selvstændigt liv. Barske behandling af en slave blev erklæret tilstrækkelig begrundelse for hans eller hendes frigørelse.
Desuden blev forsoning visse synder erklæret frigørelse af slaver, og frigøre en slave blev erklæret for at være en dyd ud af den højeste orden samme værdi måske til bøn og faste.
Noble Quran kommandoer (hvad betyder): "Marry dem blandt jer, der er single, eller dydige dem blandt dine slaver, mand eller kvinde, hvis de er i fattigdom, vil Allah give dem betyder ud af hans nåde:. Til Allah omfatter alle og Han kender alle ting ... Og hvis nogen af ​​dine slaver bede om en gerning i skriftligt (at give dem mulighed for at tjene deres frihed for en bestemt sum) give dem sådan en gerning, hvis du kender nogen gode i dem. Yea give dem noget jer ud af de midler, der Allah har givet til dig. Men tvinge ikke jeres tjenestepiger til prostitution, når de ønsker kyskhed, for at du kan gøre en gevinst i de varer, dette liv. Men hvis nogen tvinger dem endnu efter en sådan tvang er Allah tilgivende, Mest Barmhjertige (til dem). " [Koranen 24:32-33]
I juridisk forstand af ordet, er det loven i slaveri nu forældet. I den tid det bar betyder, gjorde Islam slavens partiet så let som muligt. Abdullah Yousuf Alis kommentar om de følgende vers lyder således: "En slave, kunne mand eller kvinde bede om betinget frihed ved en skriftlig gerning fastsættelse af beløb, der kræves for frigørelse, og lade slaven mellemtiden at tjene penge ved lovlige midler og måske gifte sig og opdrage en familie. En sådan gerning var ikke afslås, hvis anmodningen var ægte og slaven havde tegn. Ikke kun det, men mesteren er rettet til at hjælpe med penge ud af sine egne ressourcer for at gøre det muligt for slaven at tjene sin egen frihed.
"Hvor slaveri var lovligt, hvad der nu kaldes den" hvide slavehandel «, blev udført af onde mennesker som 'Abdullah bin Ubayy den hykler leder på Al-Madeenah. Det er absolut fordømmes. Mens moderne nationer har afskaffet slaveriet,' hvid slavehandel 'er stadig et stort problem. Det er absolut fordømmes i Islam. Ikke flere afskyelige handel kan forestille sig. De fattige uheldige piger, der er ofre for en sådan forbryderisk handel endnu vil finde barmhjertighed fra Allah, hvis dusører udvides til det laveste af hans skabninger.
"Under det unikke program af assimilation, var slaver i den islamiske æra stand til at erhverve alle rettigheder frie borgere, og opnåede de højeste niveauer af social, politisk og økonomisk præstation. Profeten Muhammad sallâ` alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans nævner), der faktisk advarede sine tilhængere til: ". Lyt og adlyde, selv hvis en sort slave bliver jeres leder, så længe han bør håndhæve blandt jer lov af Skaberen"
Således læser vi om Bilaal Al Habashi kan Allah være tilfreds med ham en tidligere slave fra Etiopien som blev den tætteste aide af profeten sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) og en af ​​islams mest fremtrædende personligheder. Bilaal kan Allah være tilfreds med ham også besad en forunderlige, melodiøs stemme og blev valgt til at kalde de troende til bøn i levetiden af ​​profeten sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale).
Derefter blev der Zayd bin Haarithah kan Allah være tilfreds med ham slaven som profeten sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), vedtaget, bader ham en fars kærlighed og hengivenhed, så han voksede op til at blive en af ​​islams største generaler.
I den islamiske historie, finder vi hele dynastier af mennesker, der engang var slaver, men så til magten og opnåede sejre for hele den muslimske nation.
Vi læser om Kaafoor, en slave fra Sudan, der steg til at være hersker over Egypten og Syrien, hvis navn er siden blevet legendariske for kloge lederskab i Islam.
Vi læser om Malik Ambar, en anden afrikansk slave, som blev en strålende lineal og var en af ​​de Nawaabs (muslimske fyrster) i Indien.
Islam åbnede dørene for social, politisk og økonomisk lighed til slaver - som et resultat steg daværende slaver til at være Sultans og slave-kvinder blev foretrukne af lineal og mødre af arvinger til tronen. Til tider blev en slave selv en mester og holdt Freeborn mænd rigdom og magt i skræk for ham.
Fra disse få eksempler, vi kan se, at hverken ens herkomst, eller farven på ens hud, eller sted på en fødsel, fik lov til at stå i vejen for nogen at opnå nogen stilling eller at yde et bidrag i den muslimske verden. Derfor, for at sige, at islam praktiseres slaveri ville være at totalt misforstår (eller forvanske) dynamikken i historien og naturen og registrering af Islam.
Nogle mennesker glemmer bekvemt, at der er en dyb forskel mellem den »slaveri«, der fandtes i de islamiske samfund og billedet af slaveri, der er overleveret til os fra de kejserlige kolonier. Det var et langt spring fra de vederstyggeligheder, blev praktiseret i de kejserlige kolonier, når mænd fra Indien og Afrika blev lokket eller bortført, at blive sat til at arbejde i vestindiske sukkerrør områder; hvor den mindste uenighed ville resultere i tortur ved at blive spredt- eagled nøgen på tuer eller fyldt med krudt i begge ender og blæst væk for sjov!
Eller skal vi sørge for at tænke på den kontraktligt arbejde, der stadig eksisterer i "store demokratier" i verden, hvor generationer af mænd indtil Jordens i lænker? De islamiske påbud til slaver af skinner er humane i forhold til de indignities økonomiske slaveri i dag - i modsætning til de moderne slaver, de i det mindste kunne håbe på frihed.
Gå dybere ind i sagen, en moderne muslimsk lærd, kan Abu Al-A'laa Mawdoodi Allah have barmhjertighed over ham forklarer, at: "Islam står for befrielse fra alle former for slaveri som kan hæmme menneskehedens fremskridt eller kan ikke tillade den til at følge dydens sti og godhed. Det betyder menneskets frihed fra diktatorer, der slavebinder ham med magt eller frygt, gør ham til at gøre, hvad der er galt, og fratage ham hans værdighed, ære, ejendom og liv. Islam befrier mennesket fra en sådan tyranni ved fortæller ham, at alle myndigheder veste i Skaberen og Skaberen alene. Han alene er Real Sovereign ... Således Islam bringer mennesket til frihed fra frygt og undertrykkelse påført ham af mænd som ham selv ...
"Islam betyder også ønsket om frihed, herunder ønsket om livet, som det nu er meget menneskets svaghed, der bliver udnyttet af tyranner og diktatorer, bevidst eller ej, herunder trælbinde deres medmennesker. Men for det, ville ingen mand lydløst acceptere underdanighed til mænd som ham selv, eller sidde inaktiv at se tyranni på krigsstien og tør ikke udfordre den. Det er en stor velsignelse for islam, at det lærte mennesket at bekæmpe tyranni og undertrykkelse modigt frem krybe foran dem i ussel trældom. "
Så selv om islam står for fred, betyder det ikke acceptere fred på ydmygende eller nedværdigende grunde. Fred i Islam er baseret på værdighed, frihed, broderskab og varig sikkerhed, ikke på ydmygelse og hjælpeløse overgivelse til tyranni, udbytning og undertrykkelse.
http://www.youtube.com/watch?v=xD4AE16O2NUhttp://www.youtube.com/watch?v=z3z9Fxgx5PMhttp://www.youtube.com/watch?v=ZvsGPpwMXU0