1
registreret Arne Thomsen
811
gæster og
91
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#13195 - 09/06/2012 09:23
Re: Jeg har sku mødt Jesus
[Re: treram]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Treram.
Nu vi er ved de sjove historier, hvad mener du så om denne:
Sædceller er jo levende væsener, og de kommer til verden s.r. i et antal af 100 mio. eller flere, hvor de har et kort liv. De dør i de hunlige kønsorganer – eller hvor de nu havner henne. Men nogle ganske få møder en ægcelle, som en enkelt af dem forener sig med – og miraklet sker: Nyt liv opstår. Hvis man nu forestillede sig, at sædceller kunne tænke og kommunikere lige så godt som vi mennesker, og det blandt dem blev påstået, at sædceller har mulighed for at forenes med en ægcelle og skabe nyt liv, ville de så tro det? Nej, nok ikke. Ingen levende sædcelle har nogensinde set noget sådant ske og har kunnet viderefortælle det til andre levende sædceller. Forestillingen om at en sædcelle kan forenes med en ægcelle vil derfor nok blive anset for at være ren overtro
P.S.: Angående "hvad Jesus havde sagt" så ved jeg ikke om der har eksisteret et menneske af det navn for et par tusind år siden, der har sagt sådan - men beretningen herom eksisterer jo
M.v.h. Arne.
|
|
Svar
|
|
|
#13197 - 09/06/2012 12:02
[Re: Arne Thomsen]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
"Hvis man nu forestillede sig, at sædceller kunne tænke og kommunikere lige så godt som vi mennesker, og det blandt dem blev påstået, at sædceller har mulighed for at forenes med en ægcelle og skabe nyt liv, ville de så tro det?". - Synes da liiige vi må udvise lidt informativ visualitet, i forbindelse med dette spørgsmål - så her et lille klip i seksual-orienteringsklassen af selveste Woody, og for en ordens skyld Arne: gør ham nu ikke til en troende kristen, han ville le sig skak! ;) http://www.youtube.com/watch?v=dh4LikiGBrQmvh Simon
|
|
Svar
|
|
|
#13198 - 10/06/2012 10:23
[Re: treram]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Treram.
Missede du ikke pointen om "sædcellernes overtro"?
M.v.h. Arne.
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|