Det var da utroligt, Arne!!! Hvorfor bliver du ved at skævvride, hvad jeg har sagt. I sidste indlæg til dig, måtte jeg også rette dig. I dette skriver du:
Bl.a. fremgår det, at Anonym håber at "gøre indtryk på enhver" med sine Jesus-ord
Jeg håber ikke at gøre indtryk. Jeg håber, at Jesu ord vil gøre indtryk! Jeg er fløjtende ligegyldig - bl.a. derfor er jeg anonym.
Jeg skrev:
"Det er mit håb, at Jesus' ord vil gøre indtryk på enhver."
Det bærer sgu da en anden klang end at påstå, at jeg vil gøre indtryk. Intet af det, jeg gør, gør jeg for min egen skyld.
dog med den tilføjelse, at "kun få finder "livets vej"".
Det er IKKE mig, der siger dette, men Jesus. Det er da for utroligt, at jeg skal sidde og forsvare mig.
Angående kilderne til Jesus-ordene hævder Anonym, at "tiden har hærget de oprindelige ord", men at "sandheden er én, og komplet".
Spørgsmålet om, hvad der gør Anonym kompetent til disse vurderinger, er ubesvaret
Er det en hemmelighed, at kirken brændte mange skrifter i sin tid, og at biblen er blevet redigeret et utal af gange???
Jeg vil derfor genoptage min oprindelige holdning til Anonym: Ignorere
Du har ingen anelse om, hvor meget det ville glæde mig. Så kan jeg måske være fri for, at du konstant fordrejer, hvad jeg siger, og lægger mig intentioner på hjerte, som jeg aldrig kunne drømme om at have!
Og heller ikke vil jeg deltage i kommentarer angående Anonym's mentale tilstand
Ih tak, hvor nobelt.